Az új generáció, mint erőforrás

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Malatyinszki Szilárd
Format: Article
Published: Budapesti Gazdasági Egyetem, Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar,Közgazdasági és Üzleti Tudományok Tanszék 2020
Series:Multidiszciplináris kihívások, sokszínű válaszok 2020 No. 1
Subjects:
Kulcsszavak:Generációk
Foglalkoztatás
Digitalizáció
Humán erőforrás
Generation
Employment
Digitazation
Human resource
Online Access:http://publikaciotar.uni-bge.hu/1688

MARC

LEADER 00000nab a2200000 i 4500
001 publ1688
005 20200713130811.0
008 200713s2020 hu o 000 zxx d
022 |a 2630-886X 
040 |a BGE Publikációtár Repozitórium  |b hun 
100 1 |a Malatyinszki Szilárd 
245 1 3 |a Az új generáció, mint erőforrás  |c Malatyinszki Szilárd  |h [elektronikus dokumentum] 
260 |a Budapesti Gazdasági Egyetem, Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar,Közgazdasági és Üzleti Tudományok Tanszék  |c 2020 
300 |a 90-101 
490 0 |a Multidiszciplináris kihívások, sokszínű válaszok  |v 2020 No. 1 
520 3 |a Napjainkban a generációs problémák nem csupán az oktatási intézményekben, hanem a munkahelyeken is jelentkeznek. Az eltérő generációk eltérő szemléletet igényelnek az oktatás, képzés és a munkahelyi HR feladatok szempontjából is. Olyan új dimenziót képviselnek a digitalizációval átszőtt generációk egy-egy cég életében, melyre a menedzsment –főként a kisebb, nem nemzetközi vállalkozásoké –még nincs teljes mértékben felkészülve.Kutatásom azokra a funkciókra hívja fel a figyelmet, melyek eszközrendszert jelentenek a menedzsment számára. Már a célcsoport toborzására és kiválasztására megtervezett és jól bejáratott eszközöket is felborítja az új nemzedék. Amennyiben elhelyezkednek, úgy a kollégák közötti szemlélet, motivációs rendszer és karriermenedzsment okoz majd nehézséget. Minden olyan funkciót körüljárok írásomban, melyekre érdemes és hasznos figyelni ahhoz, hogy ne veszítsük el e generációt cégeinkből, sőt eszközként használjuk azt az innovációt, szemléletet, kreativitást, melyet erőforrásként nyújthatnak számunkra. A hazai és nemzetközi szakirodalom feldolgozásán túl a hazai mikro-és KKV-szektor szervezetfejlesztési folyamatain keresztül empirikus információkat is nyújtok az érdeklődők számára. Eredményem alapján megállapítható, hogy a generációk különbségei –megfelelő vezetői eszköztár segítségével–képesek fejleszteni a cégek szervezeti kultúráját, erősítik eredményességét és támaszul szolgálhatnak válsághelyzetben is. Fontos, hogy vezetőként megismerjük a generációk sajátosságait, kommunikációs eszközeit, motivációs sajátosságait és a rugalmas munkaidőre, minőségi eszközökre vonatkozó elvárásait. 
650 4 |a gazdálkodás- és szervezéstudományok 
695 |a Generációk 
695 |a Foglalkoztatás 
695 |a Digitalizáció 
695 |a Humán erőforrás 
695 |a Generation 
695 |a Employment 
695 |a Digitazation 
695 |a Human resource 
856 4 0 |u https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/1688/1/sz%C3%A1m%201%20%282020%29_%20Multidiszciplin%C3%A1ris_Malatyinszki.pdf  |z Dokumentum-elérés