Digitális transzformáció a magyar üzleti szolgáltató központokban

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Marciniak Róbert
Móricz Péter
Baksa Máté
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: Budapesti Gazdasági Egyetem, Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar, Közgazdasági és Üzleti Tudományok Tanszék 2020
Sorozat:Multidiszciplináris kihívások, sokszínű válaszok 2020 No. 2
Tárgyszavak:
Kulcsszavak:Üzleti szolgáltató szektor
SSC
BPO
Outsourcing
Digitalizáció
Automatizáció
Digitális transzformáció
Business services sector
Digitalization
Automation
Digital transformation
Online Access:http://publikaciotar.uni-bge.hu/1695

MARC

LEADER 00000nab a2200000 i 4500
001 publ1695
005 20200713143628.0
008 200713s2020 hu o 000 zxx d
022 |a 2630-886X 
040 |a BGE Publikációtár Repozitórium  |b hun 
100 1 |a Marciniak Róbert 
245 1 0 |a Digitális transzformáció a magyar üzleti szolgáltató központokban  |c Marciniak Róbert  |h [elektronikus dokumentum] 
260 |a Budapesti Gazdasági Egyetem, Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar, Közgazdasági és Üzleti Tudományok Tanszék  |c 2020 
300 |a 116-140 
490 0 |a Multidiszciplináris kihívások, sokszínű válaszok  |v 2020 No. 2 
520 3 |a Az üzleti szolgáltató szektor az elmúlt 15 év legdinamikusabban fejlődő szektorra volt nem csupán Magyarországon, de az egész közép-kelet európai régióban. A Magyarországon működő mintegy 110 üzleti szolgáltató központ nagyjából 55.000, több idegen nyelvet is beszélő, diplomást foglalkoztat közvetlenül, így jelentős hatással van a szolgáltató szektor hazai fejlődésére. Csakúgy, mint a gazdaság más szegmenseiben is, az üzleti szolgáltató szektorban is jelentős fejlesztések indultak el a digitalizáció új hullámával. A kutatás célja annak megértése, hogy a digitalizáció és az automatizáció legújabb trendjei milyen technológiai fejlesztésekkel járulnak hozzá az üzleti szolgáltató szektor működéséhez. Ez a tanulmány egy több éves kutatási program szakirodalom kutatásának rövidített összefoglalását és első empirikus eredményeit ismerteti. A célok érdekében egy kiterjedt kérdőíves és interjús kutatássorozat készült a hazai szolgáltató központok vezetőivel. A kutatás során feltárásra kerültek az üzleti szolgáltató szektor jelenlegi digitális érettségi szintje, azonosításra került, mely új digitális technológiáknak van a legnagyobb szerepe az átalakulásban, milyen e technológiák elterjedtsége, hozzájárulása a szervezeti működéshez és milyen projektmenedzsment kihívásokat jelent ezek bevezetése. A kutatás további eredményeként számos hipotézis fogalmazódott meg, hogy a digitalizáció hogyan hat a szektor jövőjére, milyen átalakulások várhatóak a digitális transzformáció eredményeképpen az üzleti szolgáltató központok alkalmazotti létszámára, nyújtott szolgáltatások hozzáadott értékére, a szolgáltató központok szervezeti hierarchiában és más szervezetekkel való értékláncban való elhelyezkedésére nézve. 
650 4 |a gazdálkodás- és szervezéstudományok 
695 |a Üzleti szolgáltató szektor 
695 |a SSC 
695 |a BPO 
695 |a Outsourcing 
695 |a Digitalizáció 
695 |a Automatizáció 
695 |a Digitális transzformáció 
695 |a Business services sector 
695 |a Digitalization 
695 |a Automation 
695 |a Digital transformation 
700 1 |a Móricz Péter  |e aut 
700 1 |a Baksa Máté  |e aut 
856 4 0 |u https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/1695/1/Multidisz_2020_2_Marciniak%20et%20al.pdf  |z Dokumentum-elérés