Helyi termékek és a „jó étel, jó hangulat” trend terjedésének vizsgálata egyetemisták körében

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Balázsné Lendvai Marietta
Beke Judit
Kovács Ildikó
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: Budapesti Gazdasági Egyetem Budapest, Magyarország 2022
Sorozat:BGE Szemelvények
Tárgyszavak:
doi:10.29180/978-615-6342-49-2_2

Kulcsszavak:fenntartható fogyasztás
lokális termékek
fogyasztói motiváció
good food, good mood” trend
Online Access:http://publikaciotar.uni-bge.hu/1966

MARC

LEADER 00000naa a2200000 i 4500
001 publ1966
005 20230224103748.0
008 230224s2022 hu o 000 zxx d
020 |a 978-615-6342-49-2 
024 |a 10.29180/978-615-6342-49-2_2  |2 doi 
040 |a BGE Publikációtár Repozitórium  |b hun 
100 1 |a Balázsné Lendvai Marietta 
245 1 0 |a Helyi termékek és a „jó étel, jó hangulat” trend terjedésének vizsgálata egyetemisták körében  |c Balázsné Lendvai Marietta  |h [elektronikus dokumentum] 
260 |a Budapesti Gazdasági Egyetem  |b Budapest, Magyarország  |c 2022 
300 |a 12-19 
490 0 |a BGE Szemelvények 
520 3 |a A fiatal generációk számára egyre fontosabbá válik a fenntartható életminőség, ezen belül az egészséges táplálkozás. A zöld, tudatos vevői magatartás egyre inkább tetten érhető a fiatalok élelmiszerfogyasztásában, valamint a helyi termékek vásárlásában is. Több tényező is azonosítható a mögöttes mozgatóerők között. Jelen tanulmányunk fókuszába a budapesti egyetemista célcsoportot, és a napjainkban egyre inkább terjedő „good food, good mood” (jó étel, jó hangulat) trendhez való viszonyulásukat állítottuk. Jelen kutatásunkban a „good mood” trend oldaláról az egyetemisták esetében legfontosabbként a hedonisztikus élmények, az öröm, az új ételek felfedezése iránti vágy, továbbá az új ízek iránti kíváncsiság jelenik meg. A „good food” oldalról az rajzolódik ki, hogy az egyetemisták számára az egészségesség és beltartalmi jellemzők kevésbé erős motivációs értéket mutatnak a hedonisztikus értékekhez viszonyítva. 
650 4 |a gazdálkodás- és szervezéstudományok 
695 |a fenntartható fogyasztás 
695 |a lokális termékek 
695 |a fogyasztói motiváció 
695 |a good food, good mood” trend 
700 1 |a Beke Judit  |e aut 
700 1 |a Kovács Ildikó  |e aut 
856 4 0 |u https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/1966/1/2.%20Bal%C3%A1zsn%C3%A9%20Lendvai%20Marietta%20et%20al.pdf  |z Dokumentum-elérés