A felszolgálási díj-kutatás II. rész

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Hámori Antal
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: Budapesti Gazdasági Egyetem Budapest, Magyarország 2022
Sorozat:BGE Szemelvények
Tárgyszavak:
doi:10.29180/978-615-6342-49-2_12

Kulcsszavak:fogyasztó
kérelmező
ügyfél
fogyasztóvédelmi hatóság
contra legem gyakorlat
Online Access:http://publikaciotar.uni-bge.hu/1976
Leíró adatok
Kivonat:A felszolgálási díjjal kapcsolatos kutatás érinti azt az alkotmányjogi szempontból is releváns kérdést, hogy kérelmező-e, ügyfél-e a fogyasztó (vö. pl. tisztességes eljáráshoz, jogorvoslathoz való alapjog)? Ugyanis a kérdés a felszolgálási díj alkalmazásával, felszámításával összefüggésben is felmerült. A fogyasztóvédelmi hatósági megítélés e tekintetben sem egyöntetű, sőt, a problémát némi hallgatás után egy 2022. szeptember 29-i helyettes államtitkári válasz tovább növeli. A dolog pikantériája, hogy a fogyasztó ügyféli és kérelmezői státuszát (közvetlen érintettségét) a jogszabályok alapján a bírósági gyakorlat – élén a Kúria ítéleteivel – és a jogtudomány, jogirodalom is elismeri, amellyel a fővárosi kormányhivatali és a minisztériumi álláspont szembe megy, s ez jogállamban különösen érdekes. A témában nemcsak a Fogyasztóvédelmi Kutatócsoport – következtetéseket levonva –, hanem az ügyészség is kutakodik
Terjedelem/Fizikai jellemzők:106-118
ISBN:978-615-6342-49-2