Statisztikai mérési módszertani elemek a humántőke értékelésében, ismeretátadás és visszamérés

Saved in:
Bibliographic Details
Main Authors: Héderné Bertók Judit
Szobonya Réka
Format: Book part
Published: Budapesti Gazdasági Egyetem Budapest, Magyarország 2023
Series:Integrált gondolkodás és integrált vállalati jelentés: fenntarthatósági kockázatok a gazdasági és energetikai válság árnyékában Magyar Tudomány Ünnepe konferencia kötet 2023
Subjects:
doi:10.29180/978-615-6342-50-8_11

Kulcsszavak:fenntarthatóságdigitális kompetencia
digitális ismeretek
oktatási módszerek
Online Access:http://publikaciotar.uni-bge.hu/2046

MARC

LEADER 00000naa a2200000 i 4500
001 publ2046
005 20230522101549.0
008 230330s2023 hu o 000 zxx d
020 |a 978-615-6342-50-8 
024 |a 10.29180/978-615-6342-50-8_11  |2 doi 
040 |a BGE Publikációtár Repozitórium  |b hun 
100 1 |a Héderné Bertók Judit 
245 1 0 |a Statisztikai mérési módszertani elemek a humántőke értékelésében, ismeretátadás és visszamérés  |c Héderné Bertók Judit  |h [elektronikus dokumentum] 
260 |a Budapesti Gazdasági Egyetem  |b Budapest, Magyarország  |c 2023 
300 |a 141-155 
490 0 |a Integrált gondolkodás és integrált vállalati jelentés: fenntarthatósági kockázatok a gazdasági és energetikai válság árnyékában Magyar Tudomány Ünnepe konferencia kötet 2023 
520 3 |a A körülöttünk levő világgazdasági változások, az egész világot érintő népegészségügyi problémák, valamint a klímakrízis miatt napjaink egyik legfontosabb kérdésévé vált a fenntarthatóság. Az ezt meghatározó célok és indikátorok közül a minőségi oktatáson belül a digitális ismeretek kiemelt szerepet játszanak, ami a munkaerőpiacon az elhelyezkedés során a szellemi munkakörökben alapvető fontosságú. A 2019-ben kitört globális Covid-járvány nagy hatással volt mindennapi életünkre, így a BGE Alkalmazott Kvantitatív Módszertan Tanszék egyik kiemelt, nagy hallgatói létszámot érintő tantárgyának oktatására, elsajátítására. Az ismeretátadás és a visszamérés során a módszertanban a digitalizáció egyre nagyobb teret nyer, a hallgatók digitális kompetenciáinak meglétére és annak fejlesztésére nagy hangsúlyt fektetünk. Tanulmányunkban a pandémia előtti jelenléti, a home office- időszak online, és a jelenkori hibrid tanítás végső kimeneti eredményeit hasonlítottuk össze az Üzleti statisztika – mint alapozó – tantárgyra vonatkozóan. A felmérés alapján az online időszakban volt a legjobb az érdemjegyek átlaga, akkor volt a legkisebb a lemorzsolódás. További vizsgálatokat igényel, hogy az alkalmazott módszerek közül melyek voltak a leghatékonyabbak, melyek szorulnak fejlesztésre, és ezzel párhuzamosan a visszamérés módszertanában milyen változtatásokat szükséges alkalmazni. 
650 4 |a közgazdaságtudományok 
695 |a fenntarthatóságdigitális kompetencia 
695 |a digitális ismeretek 
695 |a oktatási módszerek 
700 1 |a Szobonya Réka  |e aut 
856 4 0 |u https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/2046/1/H%C3%A9dern%C3%A9%20Bert%C3%B3k%20Judit%20et%20al.pdf  |z Dokumentum-elérés