Statisztikai mérési módszertani elemek a humántőke értékelésében, ismeretátadás és visszamérés
Saved in:
Main Authors: | |
---|---|
Format: | Book part |
Published: |
Budapesti Gazdasági Egyetem
Budapest, Magyarország
2023
|
Series: | Integrált gondolkodás és integrált vállalati jelentés: fenntarthatósági kockázatok a gazdasági és energetikai válság árnyékában Magyar Tudomány Ünnepe konferencia kötet 2023
|
Subjects: | |
doi: | 10.29180/978-615-6342-50-8_11 |
Kulcsszavak: | fenntarthatóságdigitális kompetencia digitális ismeretek oktatási módszerek |
Online Access: | http://publikaciotar.uni-bge.hu/2046 |
MARC
LEADER | 00000naa a2200000 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | publ2046 | ||
005 | 20230522101549.0 | ||
008 | 230330s2023 hu o 000 zxx d | ||
020 | |a 978-615-6342-50-8 | ||
024 | |a 10.29180/978-615-6342-50-8_11 |2 doi | ||
040 | |a BGE Publikációtár Repozitórium |b hun | ||
100 | 1 | |a Héderné Bertók Judit | |
245 | 1 | 0 | |a Statisztikai mérési módszertani elemek a humántőke értékelésében, ismeretátadás és visszamérés |c Héderné Bertók Judit |h [elektronikus dokumentum] |
260 | |a Budapesti Gazdasági Egyetem |b Budapest, Magyarország |c 2023 | ||
300 | |a 141-155 | ||
490 | 0 | |a Integrált gondolkodás és integrált vállalati jelentés: fenntarthatósági kockázatok a gazdasági és energetikai válság árnyékában Magyar Tudomány Ünnepe konferencia kötet 2023 | |
520 | 3 | |a A körülöttünk levő világgazdasági változások, az egész világot érintő népegészségügyi problémák, valamint a klímakrízis miatt napjaink egyik legfontosabb kérdésévé vált a fenntarthatóság. Az ezt meghatározó célok és indikátorok közül a minőségi oktatáson belül a digitális ismeretek kiemelt szerepet játszanak, ami a munkaerőpiacon az elhelyezkedés során a szellemi munkakörökben alapvető fontosságú. A 2019-ben kitört globális Covid-járvány nagy hatással volt mindennapi életünkre, így a BGE Alkalmazott Kvantitatív Módszertan Tanszék egyik kiemelt, nagy hallgatói létszámot érintő tantárgyának oktatására, elsajátítására. Az ismeretátadás és a visszamérés során a módszertanban a digitalizáció egyre nagyobb teret nyer, a hallgatók digitális kompetenciáinak meglétére és annak fejlesztésére nagy hangsúlyt fektetünk. Tanulmányunkban a pandémia előtti jelenléti, a home office- időszak online, és a jelenkori hibrid tanítás végső kimeneti eredményeit hasonlítottuk össze az Üzleti statisztika – mint alapozó – tantárgyra vonatkozóan. A felmérés alapján az online időszakban volt a legjobb az érdemjegyek átlaga, akkor volt a legkisebb a lemorzsolódás. További vizsgálatokat igényel, hogy az alkalmazott módszerek közül melyek voltak a leghatékonyabbak, melyek szorulnak fejlesztésre, és ezzel párhuzamosan a visszamérés módszertanában milyen változtatásokat szükséges alkalmazni. | |
650 | 4 | |a közgazdaságtudományok | |
695 | |a fenntarthatóságdigitális kompetencia | ||
695 | |a digitális ismeretek | ||
695 | |a oktatási módszerek | ||
700 | 1 | |a Szobonya Réka |e aut | |
856 | 4 | 0 | |u https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/2046/1/H%C3%A9dern%C3%A9%20Bert%C3%B3k%20Judit%20et%20al.pdf |z Dokumentum-elérés |