Módszertani alapozással a fenntartható oktatásért, matematikával a kezdetektől az alkalmazásokig

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Végh Ágnes
Várady Ferenc
Lőrincz Sándor
Erdélyi Éva
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: Budapesti Gazdasági Egyetem Budapest, Magyarország 2023
Sorozat:Integrált gondolkodás és integrált vállalati jelentés: fenntarthatósági kockázatok a gazdasági és energetikai válság árnyékában Magyar Tudomány Ünnepe konferencia kötet 2023
Tárgyszavak:
doi:10.29180/978-615-6342-50-8_20

Kulcsszavak:felsőoktatás módszertan
fenntartható felsőoktatás
gazdasági matematika
Online Access:http://publikaciotar.uni-bge.hu/2054

MARC

LEADER 00000naa a2200000 i 4500
001 publ2054
005 20230508142606.0
008 230330s2023 hu o 000 zxx d
020 |a 978-615-6342-50-8 
024 |a 10.29180/978-615-6342-50-8_20  |2 doi 
040 |a BGE Publikációtár Repozitórium  |b hun 
100 1 |a Végh Ágnes 
245 1 0 |a Módszertani alapozással a fenntartható oktatásért, matematikával a kezdetektől az alkalmazásokig  |c Végh Ágnes  |h [elektronikus dokumentum] 
260 |a Budapesti Gazdasági Egyetem  |b Budapest, Magyarország  |c 2023 
300 |a 249-265 
490 0 |a Integrált gondolkodás és integrált vállalati jelentés: fenntarthatósági kockázatok a gazdasági és energetikai válság árnyékában Magyar Tudomány Ünnepe konferencia kötet 2023 
520 3 |a A Budapesti Gazdasági Egyetem Kereskedelmi Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Karán két évtizede végzünk bemeneti, diagnosztikus kritériumorientált mérést a matematikai alapismeretekkel kapcsolatban. Ennek egyik célja, hogy a hallgatók tisztában legyenek, milyen témakörökre van szükségük a Gazdasági matematika és más matematikára épülő tantárgy sikeres teljesítéséhez, illetve lássák, milyen szinten birtokolják ezt a tudást. Másik cél, hogy mi oktatók megismerjük a beérkezők tudásszintjét, és javaslatot tegyünk nekik Az üzleti matematika alapjai (ÜMA) felzárkóztató tantárgy felvételére. Ez a kurzus, mely nulla kredites ugyan, de motivációként részpontszám beszámítással is vonzza a hallgatókat, lehetőséget ad a leginkább használt hiányzó tudásanyag pótlására. Fél éven keresztül átismételjük, gyakoroljuk az egyetemi tananyag elsajátításához szükséges matematikai alapokat. A probléma nem újkeletű, de a járvánnyal terhelt utóbbi két év tovább súlyosbította a már korábban sem kifogástalan állapotot. Noha folyamatosan törekszünk a módszertani megújulásra, alkalmazás orientált, gazdasági jellegű feladatok megismertetésére már az alapoktól kezdve, sok hallgató sajnos a középiskolai, vagy már általános iskolai hiányosságai miatt lesz sikertelen. Természetesen vannak olyanok is, néha meglepően nagy számban, akiket nem elégítenek ki az alaptantervi órák anyagai. Ők választják a karunkon kötelezően választható tantárgyak közül a Döntéselőkészítő kvantitatív módszereket, illetve vesznek részt a már tizenöt alkalommal rendszeresen megtartott Felber Mária Modellalkotási Emlékversenyen. Tanulmányunkban összehasonlítjuk a szintfelmérő dolgozatok eredményeit a korábbi évekkel, valamint vizsgáljuk a segítő, felzárkóztató kurzuson részt vevő hallgatók sikerességét a kötelező Gazdasági matematika tantárgyban. 
650 4 |a neveléstudományok 
695 |a felsőoktatás módszertan 
695 |a fenntartható felsőoktatás 
695 |a gazdasági matematika 
700 1 |a Várady Ferenc  |e aut 
700 1 |a Lőrincz Sándor  |e aut 
700 1 |a Erdélyi Éva  |e aut 
856 4 0 |u https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/2054/1/V%C3%A9gh%20et%20al.pdf  |z Dokumentum-elérés