Módszertani alapozással a fenntartható oktatásért, matematikával a kezdetektől az alkalmazásokig
Elmentve itt :
| Szerzők: | |
|---|---|
| Dokumentumtípus: | Könyv része |
| Megjelent: |
Budapesti Gazdasági Egyetem
Budapest, Magyarország
2023
|
| Sorozat: | Integrált gondolkodás és integrált vállalati jelentés: fenntarthatósági kockázatok a gazdasági és energetikai válság árnyékában Magyar Tudomány Ünnepe konferencia kötet 2023
|
| Tárgyszavak: | |
| doi: | 10.29180/978-615-6342-50-8_20 |
| Kulcsszavak: | felsőoktatás módszertan fenntartható felsőoktatás gazdasági matematika |
| Online Access: | http://publikaciotar.uni-bge.hu/2054 |
MARC
| LEADER | 00000naa a2200000 i 4500 | ||
|---|---|---|---|
| 001 | publ2054 | ||
| 005 | 20230508142606.0 | ||
| 008 | 230330s2023 hu o 000 zxx d | ||
| 020 | |a 978-615-6342-50-8 | ||
| 024 | |a 10.29180/978-615-6342-50-8_20 |2 doi | ||
| 040 | |a BGE Publikációtár Repozitórium |b hun | ||
| 100 | 1 | |a Végh Ágnes | |
| 245 | 1 | 0 | |a Módszertani alapozással a fenntartható oktatásért, matematikával a kezdetektől az alkalmazásokig |c Végh Ágnes |h [elektronikus dokumentum] |
| 260 | |a Budapesti Gazdasági Egyetem |b Budapest, Magyarország |c 2023 | ||
| 300 | |a 249-265 | ||
| 490 | 0 | |a Integrált gondolkodás és integrált vállalati jelentés: fenntarthatósági kockázatok a gazdasági és energetikai válság árnyékában Magyar Tudomány Ünnepe konferencia kötet 2023 | |
| 520 | 3 | |a A Budapesti Gazdasági Egyetem Kereskedelmi Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Karán két évtizede végzünk bemeneti, diagnosztikus kritériumorientált mérést a matematikai alapismeretekkel kapcsolatban. Ennek egyik célja, hogy a hallgatók tisztában legyenek, milyen témakörökre van szükségük a Gazdasági matematika és más matematikára épülő tantárgy sikeres teljesítéséhez, illetve lássák, milyen szinten birtokolják ezt a tudást. Másik cél, hogy mi oktatók megismerjük a beérkezők tudásszintjét, és javaslatot tegyünk nekik Az üzleti matematika alapjai (ÜMA) felzárkóztató tantárgy felvételére. Ez a kurzus, mely nulla kredites ugyan, de motivációként részpontszám beszámítással is vonzza a hallgatókat, lehetőséget ad a leginkább használt hiányzó tudásanyag pótlására. Fél éven keresztül átismételjük, gyakoroljuk az egyetemi tananyag elsajátításához szükséges matematikai alapokat. A probléma nem újkeletű, de a járvánnyal terhelt utóbbi két év tovább súlyosbította a már korábban sem kifogástalan állapotot. Noha folyamatosan törekszünk a módszertani megújulásra, alkalmazás orientált, gazdasági jellegű feladatok megismertetésére már az alapoktól kezdve, sok hallgató sajnos a középiskolai, vagy már általános iskolai hiányosságai miatt lesz sikertelen. Természetesen vannak olyanok is, néha meglepően nagy számban, akiket nem elégítenek ki az alaptantervi órák anyagai. Ők választják a karunkon kötelezően választható tantárgyak közül a Döntéselőkészítő kvantitatív módszereket, illetve vesznek részt a már tizenöt alkalommal rendszeresen megtartott Felber Mária Modellalkotási Emlékversenyen. Tanulmányunkban összehasonlítjuk a szintfelmérő dolgozatok eredményeit a korábbi évekkel, valamint vizsgáljuk a segítő, felzárkóztató kurzuson részt vevő hallgatók sikerességét a kötelező Gazdasági matematika tantárgyban. | |
| 650 | 4 | |a neveléstudományok | |
| 695 | |a felsőoktatás módszertan | ||
| 695 | |a fenntartható felsőoktatás | ||
| 695 | |a gazdasági matematika | ||
| 700 | 1 | |a Várady Ferenc |e aut | |
| 700 | 1 | |a Lőrincz Sándor |e aut | |
| 700 | 1 | |a Erdélyi Éva |e aut | |
| 856 | 4 | 0 | |u https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/2054/1/V%C3%A9gh%20et%20al.pdf |z Dokumentum-elérés |