Feladatok egyetemi hallgatók számára a ChatGPT korában Az egyetemi pénzügyi oktatás példája
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Book part |
Published: |
Budapesti Gazdasági Egyetem
Budapest
2023
|
Series: | Alkalmazott kutatással a gazdasági és társadalmi hatásért
|
Subjects: | |
doi: | 10.29180/978-615-6342-74-4_13 |
Kulcsszavak: | felsőoktatás mesterséges intelligencia (MI) oktatásmódszertan tanulás 4C modellje órai és órán kívüli feladatok |
Online Access: | http://publikaciotar.uni-bge.hu/2186 |
Abstract: | A fejlett mesterséges intelligencia rendszerek (MI), mint például a Chat Generative Pre-trained Transformer, továbbiakban ChatGPT megjelenésének egyik kulcsfontosságú részletkérdése, hogy a jövőben milyen hatékony és hatásos feladatokat készítsünk egyetemi hallgatók számára. Ez a konferenciatanulmány a szokásos órai és órán kívüli feladatok újragondolását tárgyalja a tanulás 4C modell (Critical thinking – Communication – Collaboration – Creativity modell) keretében. Olyan feladattípusok kerülnek bemutatásra a következőkben, melyek az MI megjelenése miatt szükségképpen nagyobb hangsúlyt kapnak az egyetemi oktatásban és azon belül az üzlet képzésekben, mivel a tananyag átadása során a hallgatók a kreatív gondolkodás, együttműködés, kommunikáció és kreativitás készségeket is használják. A pénzügyi oktatási példák a következő irányokat mutatják be: információ szempontjából problémás feladatok (hiányos, túláradó, félrevezető információt tartalmazó feladatok), a probléma ki- és megtalálása. strukturálása (egymondatos esettanulmányok), elemzések és megoldások szóbeli interpretációja (videóprezentáció és -verseny), és közvetlen tapasztalatok szerzése (online, papír & ceruza kísérletek). |
---|---|
Physical Description: | 122-130 |
ISBN: | 978-615-6342-74-4 |