Feladatok egyetemi hallgatók számára a ChatGPT korában Az egyetemi pénzügyi oktatás példája

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Komáromi György
Format: Book part
Published: Budapesti Gazdasági Egyetem Budapest 2023
Series:Alkalmazott kutatással a gazdasági és társadalmi hatásért
Subjects:
doi:10.29180/978-615-6342-74-4_13

Kulcsszavak:felsőoktatás
mesterséges intelligencia (MI)
oktatásmódszertan
tanulás 4C modellje
órai és órán kívüli feladatok
Online Access:http://publikaciotar.uni-bge.hu/2186

MARC

LEADER 00000naa a2200000 i 4500
001 publ2186
005 20231121094735.0
008 231116s2023 hu o 000 zxx d
020 |a 978-615-6342-74-4 
024 |a 10.29180/978-615-6342-74-4_13  |2 doi 
040 |a BGE Publikációtár Repozitórium  |b hun 
100 1 |a Komáromi György 
245 1 0 |a Feladatok egyetemi hallgatók számára a ChatGPT korában  |b Az egyetemi pénzügyi oktatás példája  |c Komáromi György  |h [elektronikus dokumentum] 
260 |a Budapesti Gazdasági Egyetem  |b Budapest  |c 2023 
300 |a 122-130 
490 0 |a Alkalmazott kutatással a gazdasági és társadalmi hatásért 
520 3 |a A fejlett mesterséges intelligencia rendszerek (MI), mint például a Chat Generative Pre-trained Transformer, továbbiakban ChatGPT megjelenésének egyik kulcsfontosságú részletkérdése, hogy a jövőben milyen hatékony és hatásos feladatokat készítsünk egyetemi hallgatók számára. Ez a konferenciatanulmány a szokásos órai és órán kívüli feladatok újragondolását tárgyalja a tanulás 4C modell (Critical thinking – Communication – Collaboration – Creativity modell) keretében. Olyan feladattípusok kerülnek bemutatásra a következőkben, melyek az MI megjelenése miatt szükségképpen nagyobb hangsúlyt kapnak az egyetemi oktatásban és azon belül az üzlet képzésekben, mivel a tananyag átadása során a hallgatók a kreatív gondolkodás, együttműködés, kommunikáció és kreativitás készségeket is használják. A pénzügyi oktatási példák a következő irányokat mutatják be: információ szempontjából problémás feladatok (hiányos, túláradó, félrevezető információt tartalmazó feladatok), a probléma ki- és megtalálása. strukturálása (egymondatos esettanulmányok), elemzések és megoldások szóbeli interpretációja (videóprezentáció és -verseny), és közvetlen tapasztalatok szerzése (online, papír & ceruza kísérletek). 
650 4 |a társadalomtudományok 
695 |a felsőoktatás 
695 |a mesterséges intelligencia (MI) 
695 |a oktatásmódszertan 
695 |a tanulás 4C modellje 
695 |a órai és órán kívüli feladatok 
856 4 0 |u https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/2186/1/KUTAT%C3%93I%20NAP-k%C3%B6tet_2023-122-130.pdf  |z Dokumentum-elérés