Feladatok egyetemi hallgatók számára a ChatGPT korában Az egyetemi pénzügyi oktatás példája
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Book part |
Published: |
Budapesti Gazdasági Egyetem
Budapest
2023
|
Series: | Alkalmazott kutatással a gazdasági és társadalmi hatásért
|
Subjects: | |
doi: | 10.29180/978-615-6342-74-4_13 |
Kulcsszavak: | felsőoktatás mesterséges intelligencia (MI) oktatásmódszertan tanulás 4C modellje órai és órán kívüli feladatok |
Online Access: | http://publikaciotar.uni-bge.hu/2186 |
MARC
LEADER | 00000naa a2200000 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | publ2186 | ||
005 | 20231121094735.0 | ||
008 | 231116s2023 hu o 000 zxx d | ||
020 | |a 978-615-6342-74-4 | ||
024 | |a 10.29180/978-615-6342-74-4_13 |2 doi | ||
040 | |a BGE Publikációtár Repozitórium |b hun | ||
100 | 1 | |a Komáromi György | |
245 | 1 | 0 | |a Feladatok egyetemi hallgatók számára a ChatGPT korában |b Az egyetemi pénzügyi oktatás példája |c Komáromi György |h [elektronikus dokumentum] |
260 | |a Budapesti Gazdasági Egyetem |b Budapest |c 2023 | ||
300 | |a 122-130 | ||
490 | 0 | |a Alkalmazott kutatással a gazdasági és társadalmi hatásért | |
520 | 3 | |a A fejlett mesterséges intelligencia rendszerek (MI), mint például a Chat Generative Pre-trained Transformer, továbbiakban ChatGPT megjelenésének egyik kulcsfontosságú részletkérdése, hogy a jövőben milyen hatékony és hatásos feladatokat készítsünk egyetemi hallgatók számára. Ez a konferenciatanulmány a szokásos órai és órán kívüli feladatok újragondolását tárgyalja a tanulás 4C modell (Critical thinking – Communication – Collaboration – Creativity modell) keretében. Olyan feladattípusok kerülnek bemutatásra a következőkben, melyek az MI megjelenése miatt szükségképpen nagyobb hangsúlyt kapnak az egyetemi oktatásban és azon belül az üzlet képzésekben, mivel a tananyag átadása során a hallgatók a kreatív gondolkodás, együttműködés, kommunikáció és kreativitás készségeket is használják. A pénzügyi oktatási példák a következő irányokat mutatják be: információ szempontjából problémás feladatok (hiányos, túláradó, félrevezető információt tartalmazó feladatok), a probléma ki- és megtalálása. strukturálása (egymondatos esettanulmányok), elemzések és megoldások szóbeli interpretációja (videóprezentáció és -verseny), és közvetlen tapasztalatok szerzése (online, papír & ceruza kísérletek). | |
650 | 4 | |a társadalomtudományok | |
695 | |a felsőoktatás | ||
695 | |a mesterséges intelligencia (MI) | ||
695 | |a oktatásmódszertan | ||
695 | |a tanulás 4C modellje | ||
695 | |a órai és órán kívüli feladatok | ||
856 | 4 | 0 | |u https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/2186/1/KUTAT%C3%93I%20NAP-k%C3%B6tet_2023-122-130.pdf |z Dokumentum-elérés |