Informatikai alapoktatás a ChatGPT korában

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Lázár Edit
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: Budapesti Gazdasági Egyetem Budapest 2023
Sorozat:Alkalmazott kutatással a gazdasági és társadalmi hatásért
Tárgyszavak:
doi:10.29180/978-615-6342-74-4_15

Online Access:http://publikaciotar.uni-bge.hu/2188

MARC

LEADER 00000naa a2200000 i 4500
001 publ2188
005 20231121093725.0
008 231116s2023 hu o 000 zxx d
020 |a 978-615-6342-74-4 
024 |a 10.29180/978-615-6342-74-4_15  |2 doi 
040 |a BGE Publikációtár Repozitórium  |b hun 
100 1 |a Lázár Edit 
245 1 0 |a Informatikai alapoktatás a ChatGPT korában  |c Lázár Edit  |h [elektronikus dokumentum] 
260 |a Budapesti Gazdasági Egyetem  |b Budapest  |c 2023 
300 |a 142-152 
490 0 |a Alkalmazott kutatással a gazdasági és társadalmi hatásért 
520 3 |a A mesterséges intelligencia használata felveti a kérdést, hogy milyen informatikai alapokat tanítsunk egy gazdasági egyetemen a ChatGPT (Chat Generative Pre-Trained Transformer) korában. Ezen cikkben azt vizsgálom meg, hogy a Bruner-i 3 reprezentációs sík nem megléte, hogyan befolyásolja a gazdasági egyetemi hallgatók alapozó informatikai tárgyainak befogadását, illetve ennek milyen következményei vannak. Módszertanom a megfigyelés, mely jelenleg, a tanórai munka megfigyelését és a hallgatók tanórai munkáinak elemzését foglalja magába. A 2022/23. tanév őszi félévében általam gyakorlaton tanított alap informatikát tanuló hallgatók létszámban 272, melyből magyar tárgyat hallgató 123, külföldi 149. Jelenleg a magyar gyakorlaton résztvevő hallgatókról írok. Megfigyeléseim eredménye, hogy akinél nem jelenik meg a 3 reprezentációs sík összekapcsolása, annál vagy elméleti vagy gyakorlati nehézségek lépnek fel. A cikk végén ezen problémák feloldására is teszek javaslatot 
650 4 |a társadalomtudományok 
856 4 0 |u https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/2188/1/KUTAT%C3%93I%20NAP-k%C3%B6tet_2023-142-152.pdf  |z Dokumentum-elérés