A corporate language jelentősége és alkalmazhatósága a német üzleti nyelv oktatásában

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Csák Éva
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: Budapesti Gazdasági Egyetem Budapest 2023
Sorozat:Szemelvények a BGE kutatásaiból II. kötet 2.
Tárgyszavak:
doi:10.29180/978-615-6342-76-8_5

Kulcsszavak:marketingkommunikáció
üzleti nyelv
corporate language
vállalatspecifikus nyelvhasználat
szaknyelvoktatás
Online Access:http://publikaciotar.uni-bge.hu/2212

MARC

LEADER 00000naa a2200000 i 4500
001 publ2212
005 20240108094106.0
008 231215s2023 hu o 000 zxx d
020 |a 978-615-6342-76-8 
024 |a 10.29180/978-615-6342-76-8_5  |2 doi 
040 |a BGE Publikációtár Repozitórium  |b hun 
100 1 |a Csák Éva 
245 1 2 |a A corporate language jelentősége és alkalmazhatósága a német üzleti nyelv oktatásában  |c Csák Éva  |h [elektronikus dokumentum] 
260 |a Budapesti Gazdasági Egyetem  |b Budapest  |c 2023 
300 |a 45-52 
490 0 |a Szemelvények a BGE kutatásaiból II. kötet  |v 2. 
520 3 |a A corporate language (CL) napjainkban a vállalati kommunikáció szakemberei figyelmének fókuszába került, mivel nagymértékben hozzájárulhat az adott cég marketingkommunikációs tevékenységének eredményességéhez. Az egységes vállalati nyelvhasználat a versenytársaktól való elkülönülés, a megkülönböztethetőség kiemelt eszközévé válhat. Tanulmányom első részében felvázolom a corporate language, azaz a vállalati nyelvhasználat fogalmát, helyét és szerepét a vállalati arculat modelljében. Hangsúlyozom, hogy a corporate language a szaknyelvkutatók számára nem új keletű fogalom, hiszen számos megközelítést ismerünk a gazdasági szaknyelvek rétegződésnek leírására irányuló kutatásokból. A szakirodalom áttekintését követően a tanulmány néhány bevált módszert ismertet, amelyek segítségével a hallgatók egy konkrét vállalat munkatársai által megfogalmazott szövegfajtákból kiindulva saját maguk fedezték fel a nyelvben rejlő lehetőségeket. Az eredmények azt bizonyítják, hogy az általános jelenségekre következtető induktív munkafolyamat, az aktuális írásbeli és szóbeli szövegfajtákkal és műfajokkal történő szembesülés nagymértékben növeli a hallgatók aktivitását és a tanulás hatékonyságát. 
650 4 |a közgazdaságtudományok 
695 |a marketingkommunikáció 
695 |a üzleti nyelv 
695 |a corporate language 
695 |a vállalatspecifikus nyelvhasználat 
695 |a szaknyelvoktatás 
856 4 0 |u https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/2212/1/Cs%C3%A1k.pdf  |z Dokumentum-elérés