A BGE hallgatók paraszociális kapcsolatainak felmérése a gasztronómia területén

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Fekete-Frojimovics Zsófia
Szőke Andrea
Debreceni János
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: Budapesti Gazdasági Egyetem Budapest 2023
Sorozat:Szemelvények a BGE kutatásaiból II. kötet 2.
Tárgyszavak:
doi:10.29180/978-615-6342-76-8_10

Kulcsszavak:influenszer marketing
paraszociális kapcsolatok
Facebook
Instagram
Online Access:http://publikaciotar.uni-bge.hu/2217

MARC

LEADER 00000naa a2200000 i 4500
001 publ2217
005 20240108095516.0
008 231218s2023 hu o 000 zxx d
020 |a 978-615-6342-76-8 
024 |a 10.29180/978-615-6342-76-8_10  |2 doi 
040 |a BGE Publikációtár Repozitórium  |b hun 
100 1 |a Fekete-Frojimovics Zsófia 
245 1 2 |a A BGE hallgatók paraszociális kapcsolatainak felmérése a gasztronómia területén  |c Fekete-Frojimovics Zsófia  |h [elektronikus dokumentum] 
260 |a Budapesti Gazdasági Egyetem  |b Budapest  |c 2023 
300 |a 83-88 
490 0 |a Szemelvények a BGE kutatásaiból II. kötet  |v 2. 
520 3 |a A digitális és technológiai innováció folyamatos változásával és szerepének erősödésével átalakultak a fogyasztói szokások és a reklámtartalmak fogyasztása. Különösen a fiatalok nagy része választja az internetet termékvásárlási platformként, és a social media felületeken találkoznak a reklámokkal is. A különböző platformokon hirdető cégek igyekeznek az adott célcsoportot leginkább megfogó reklámozási módokat használni, ezért előtérbe kerültek az influenszereket bevonó tartalmak, szolgáltatások a vendéglátás, gasztronómia területén is. Az influenszerek a marketingkommunikáció fontos részévé váltak, különösen azok, akik tartósan, rendszeresen és sűrűn posztolnak, nagy követőtáborral rendelkeznek, vagy kisebb, de elhivatott csapathoz szólnak. Az influenszerek sikerességét számos tényezővel mérhetjük, ezek közül egyik lehet az, hogy milyen kapcsolatot alakítanak ki a követőikkel. A paraszociális kapcsolatok ezért marketingérték szempontjából is fontossá válhatnak. Jelen tanulmány a Budapesti Gazdasági Egyetem turizmus-vendéglátás alapszakos diákjainak paraszociális kapcsolatait feltáró kutatásunk első részét mutatja be. Kérdőíves kutatásunk célja volt feltárni, hogy a hallgatók milyen közösségi média felületeket használnak leginkább; a vendéglátás, gasztronómia területén milyen hírességet követnek és milyen célból. Megállapítható volt, hogy a megkérdezettek leggyakrabban a Facebook, Instagram és Youtube felületeket használják a gasztro-hírességek, leginkább Fördős Zé, Rácz Jenő és a Street Kitchen követésére; az új receptek, ötletek, a látványos ételfotók, videók motiválják őket és fontosnak tartják a gasztro-blogger személyiségét. 
650 4 |a szociológiai tudományok 
695 |a influenszer marketing 
695 |a paraszociális kapcsolatok 
695 |a Facebook 
695 |a Instagram 
700 1 |a Szőke Andrea  |e aut 
700 1 |a Debreceni János  |e aut 
856 4 0 |u https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/2217/1/FEKETE-FROJIMOVICS%20et%20al.pdf  |z Dokumentum-elérés