Likvid fogyasztói magatartás és marketing kihívásai Magyarországon

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Kisfürjesi Nóra
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: Budapesti Gazdasági Egyetem Budapest 2023
Sorozat:Szemelvények a BGE kutatásaiból II. kötet 2.
Tárgyszavak:
doi:10.29180/978-615-6342-76-8_20

Kulcsszavak:likvid fogyasztás
hozzáférés-alapú fogyasztás
fogyasztói magatartás
fogyasztói kultúra
Online Access:http://publikaciotar.uni-bge.hu/2227

MARC

LEADER 00000naa a2200000 i 4500
001 publ2227
005 20240108111446.0
008 231219s2023 hu o 000 zxx d
020 |a 978-615-6342-76-8 
024 |a 10.29180/978-615-6342-76-8_20  |2 doi 
040 |a BGE Publikációtár Repozitórium  |b hun 
100 1 |a Kisfürjesi Nóra 
245 1 0 |a Likvid fogyasztói magatartás és marketing kihívásai Magyarországon  |c Kisfürjesi Nóra  |h [elektronikus dokumentum] 
260 |a Budapesti Gazdasági Egyetem  |b Budapest  |c 2023 
300 |a 162-170 
490 0 |a Szemelvények a BGE kutatásaiból II. kötet  |v 2. 
520 3 |a E tanulmány a likvid fogyasztás rövid ismertetésére tesz kísérletet, melyhez értelmező szakirodalmi összefoglaló módszertanát használja. A tanulmány a nemzetközi és hazai kutatások legfőbb eredményeit rendszerezi és helyezi el a likvid fogyasztáshoz vezető előfeltételek magyarországi jelenlétében. Ahogy a fogyasztókat körülvevő társadalmi környezetben lazulnak a korábbi szolid normák és intézmények, úgy alakul a fogyasztás is a birtoklásalapú, materialista (szolid) formából likviddé. A likvid fogyasztás hozzáférés-alapú, dematerializált, rövid időtartamú fogyasztási forma (Bardhi és Eckhardt, 2017), melyet alacsony fogyasztói elkötelezettség és gyakoribb váltás jellemez. A likvid fogyasztás többek között a járműmegosztás, felhőalapú szolgáltatások, applikációk, illetve az előfizetéses digitális tartalom fogyasztásában ölt testet. A digitalizáció ledönti a tér és idő korlátait, és a fogyasztók egyre több területen igénylik a mobilitást. Az időszakos, elköteleződés nélküli likvid fogyasztáson keresztül a fogyasztók könnyebben elégítik ki gyorsan változó igényeiket és preferenciáikat. Az így bevonzott fogyasztók azonban a szolid fogyasztásban megszokottól eltérő motivációkat, értékeket és fogyasztói magatartást mutatnak. Mivel a likvid fogyasztás egyre több fogyasztói szegmenst ér el Magyarországon is, így a jelenség hazai környezetben történő vizsgálata segítheti, hogy a likvid fogyasztás által támasztott marketing kihívásokra megalapozottabb válaszokat fogalmazhassunk meg. 
650 4 |a közgazdaságtudományok 
695 |a likvid fogyasztás 
695 |a hozzáférés-alapú fogyasztás 
695 |a fogyasztói magatartás 
695 |a fogyasztói kultúra 
856 4 0 |u https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/2227/1/Kisf%C3%BCrjesi.pdf  |z Dokumentum-elérés