Zöld gondolat az élenjáró vállalatok álláshirdetéseiben

Saved in:
Bibliographic Details
Main Authors: Németh Tamás
Szigeti Cecília
Format: Book part
Published: Budapesti Gazdasági Egyetem Budapest 2023
Series:Szemelvények a BGE kutatásaiból II. kötet 2.
Subjects:
doi:10.29180/978-615-6342-76-8_29

Kulcsszavak:fenntarthatóság
munkáltatói márka
tehetségek
toborzás-kiválasztás
Online Access:http://publikaciotar.uni-bge.hu/2236
Description
Abstract:A fenntarthatóság fogalmát, tartalmát tengernyi szakirodalom taglalta, járta körül az elmúlt évtizedekben, publikációk ezrei fókuszáltak a vezetői kezdeményezések, vállalati jógyakorlatok mind elméleti, mind pedig gyakorlati szegmenseire. Cikkünkben egy eddig szerény érdeklődést kiváltó kérdéssel foglalkozunk: a „zöld munkahely” többféleképpen értelmezhető fogalmát és jelentését a munkakörök és munkafeladatok dimenziójában, a toborzás-kiválasztási folyamatok során potenciálisan felbukkanó „zöld tartalmak” tekintetében vizsgáljuk. Azt állítjuk, hogy a környezet megőrzését vagy javítását célzó munkakörökön túl léteznek olyan vállalati gyakorlatok, melyek a nem „zöldgalléros” munkakörökbe is becsempészik a fenntarthatósági dimenziókat – mindezt munkaerőpiaci pozícionálás, illetve a munkaerőpiac elérhető „tehetségeinek” vonzására (majd megtartására) érdekében. Megvizsgáljuk a magukat „zöld munkahelynek” valló vállalatokat, és a hazai fenntarthatósági térben évenként meghirdetett fenntartható, kiemelkedő, példaértékű munkahelyekre figyelmet ráirányító szervezetek által díjazott cégeket. Tesszük mindezt a munkáltatói márkaépítés, a szervezeti belső értékek tudatos kommunikációjának feltérképezése okán. Tanulmányunk eredetisége a zöld munkahelyek és a zöldgalléros munkák kapcsolatának árnyalt elemzésében, valamint ezen elképzelések munkaerő-piaci elterjesztésében rejlik, amely választ adhat arra a kérdésre is, hogy vajon egy munkahely zöld vonatkozásai vonzóak-e a potenciális munkavállalók számára.
Physical Description:225-231
ISBN:978-615-6342-76-8