Zöld gondolat az élenjáró vállalatok álláshirdetéseiben

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Németh Tamás
Szigeti Cecília
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: Budapesti Gazdasági Egyetem Budapest 2023
Sorozat:Szemelvények a BGE kutatásaiból II. kötet 2.
Tárgyszavak:
doi:10.29180/978-615-6342-76-8_29

Kulcsszavak:fenntarthatóság
munkáltatói márka
tehetségek
toborzás-kiválasztás
Online Access:http://publikaciotar.uni-bge.hu/2236

MARC

LEADER 00000naa a2200000 i 4500
001 publ2236
005 20240104111224.0
008 231219s2023 hu o 000 zxx d
020 |a 978-615-6342-76-8 
024 |a 10.29180/978-615-6342-76-8_29  |2 doi 
040 |a BGE Publikációtár Repozitórium  |b hun 
100 1 |a Németh Tamás 
245 1 0 |a Zöld gondolat az élenjáró vállalatok álláshirdetéseiben  |c Németh Tamás  |h [elektronikus dokumentum] 
260 |a Budapesti Gazdasági Egyetem  |b Budapest  |c 2023 
300 |a 225-231 
490 0 |a Szemelvények a BGE kutatásaiból II. kötet  |v 2. 
520 3 |a A fenntarthatóság fogalmát, tartalmát tengernyi szakirodalom taglalta, járta körül az elmúlt évtizedekben, publikációk ezrei fókuszáltak a vezetői kezdeményezések, vállalati jógyakorlatok mind elméleti, mind pedig gyakorlati szegmenseire. Cikkünkben egy eddig szerény érdeklődést kiváltó kérdéssel foglalkozunk: a „zöld munkahely” többféleképpen értelmezhető fogalmát és jelentését a munkakörök és munkafeladatok dimenziójában, a toborzás-kiválasztási folyamatok során potenciálisan felbukkanó „zöld tartalmak” tekintetében vizsgáljuk. Azt állítjuk, hogy a környezet megőrzését vagy javítását célzó munkakörökön túl léteznek olyan vállalati gyakorlatok, melyek a nem „zöldgalléros” munkakörökbe is becsempészik a fenntarthatósági dimenziókat – mindezt munkaerőpiaci pozícionálás, illetve a munkaerőpiac elérhető „tehetségeinek” vonzására (majd megtartására) érdekében. Megvizsgáljuk a magukat „zöld munkahelynek” valló vállalatokat, és a hazai fenntarthatósági térben évenként meghirdetett fenntartható, kiemelkedő, példaértékű munkahelyekre figyelmet ráirányító szervezetek által díjazott cégeket. Tesszük mindezt a munkáltatói márkaépítés, a szervezeti belső értékek tudatos kommunikációjának feltérképezése okán. Tanulmányunk eredetisége a zöld munkahelyek és a zöldgalléros munkák kapcsolatának árnyalt elemzésében, valamint ezen elképzelések munkaerő-piaci elterjesztésében rejlik, amely választ adhat arra a kérdésre is, hogy vajon egy munkahely zöld vonatkozásai vonzóak-e a potenciális munkavállalók számára. 
650 4 |a gazdálkodás- és szervezéstudományok 
695 |a fenntarthatóság 
695 |a munkáltatói márka 
695 |a tehetségek 
695 |a toborzás-kiválasztás 
700 1 |a Szigeti Cecília  |e aut 
856 4 0 |u https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/2236/1/N%C3%A9meth-Szigeti.pdf  |z Dokumentum-elérés