"Budapest, Budapest, te csodás!" - A Z generáció és Budapest kapcsolata a turizmusban

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Szeidl Klaudia
Petykó Csilla
Nagy Adrienne
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: Budapesti Gazdasági Egyetem Budapest 2023
Sorozat:Szemelvények a BGE kutatásaiból II. kötet 2.
Tárgyszavak:
doi:10.29180/978-615-6342-76-8_34

Kulcsszavak:Z generáció
Budapest turizmusa
utazási szokások
Online Access:http://publikaciotar.uni-bge.hu/2240

MARC

LEADER 00000naa a2200000 i 4500
001 publ2240
005 20240108135054.0
008 231219s2023 hu o 000 zxx d
020 |a 978-615-6342-76-8 
024 |a 10.29180/978-615-6342-76-8_34  |2 doi 
040 |a BGE Publikációtár Repozitórium  |b hun 
100 1 |a Szeidl Klaudia 
245 1 0 |a "Budapest, Budapest, te csodás!" - A Z generáció és Budapest kapcsolata a turizmusban  |c Szeidl Klaudia  |h [elektronikus dokumentum] 
260 |a Budapesti Gazdasági Egyetem  |b Budapest  |c 2023 
300 |a 265-275 
490 0 |a Szemelvények a BGE kutatásaiból II. kötet  |v 2. 
520 3 |a A 2020-2022 években lezajlott vírusjárvány és annak hatásai több tényezőre ráirányították a figyelmet Budapest turizmusával kapcsolatosan. Ilyenek például a belföldi vendégforgalom alacsony volumene, a túlturizmus negatív társadalmi és környezeti hatásai (illetve az ettől való megszabadulás pozitív következményei), vagy a turisztikai kereslet összetételének generációs súlypontjai. Ezek a tényezők természetesen korábban is ismertek voltak, de a járvány miatt kialakult helyzet egyrészt határozottan a fókuszba emelte őket, másrészt elgondolkodtatta a turizmuskutatókat. Kutatócsoportunk azon gondolkodott el, hogy míg a boomerek és az X generációhoz tartozó belföldi vendégek esetében egyértelműnek tekintjük a Budapesthez való kapcsolódást, hogy számukra fontos a főváros, a történelmi és a kulturális értékek megismerése, addig vajon mi lehet a helyzet a Z generációs fiatalokkal? Mi érdekli a digitális korban felnőtt, a covid időszakban online életre kényszerült fiatalokat, különös tekintettel Budapest turisztikai kínálatára vonatkozóan? A kérdések megválaszolásának céljából kérdőíves felmérést végeztünk a Budapesti Gazdasági Egyetem hallgatói körében. A felmérés első részeredményei kirajzolják a Z generáció Budapest turizmusával kapcsolatos meglátását, mint pl.: az újgenerációs attrakciók kiváló ismertségét, az ismert látnivalók iránti érdeklődést esetenkénti érdektelenséget és a fenntartható szemléletű utazási szokásokat. 
650 4 |a regionális tudományok 
695 |a Z generáció 
695 |a Budapest turizmusa 
695 |a utazási szokások 
700 1 |a Petykó Csilla  |e aut 
700 1 |a Nagy Adrienne  |e aut 
856 4 0 |u https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/2240/1/Szeidl%20et%20al.pdf  |z Dokumentum-elérés