A közép- és kelet európai EU-tagok egyetemei az ENSZ fenntartható fejlődési célkitűzései tükrében
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Könyv része |
Megjelent: |
Budapesti Gazdasági Egyetem
Budapest
2023
|
Sorozat: | Szemelvények a BGE kutatásaiból II. kötet
2. |
Tárgyszavak: | |
doi: | 10.29180/978-615-6342-76-8_35 |
Kulcsszavak: | ENSZ SDG-k Közép-és Kelet-Európa felsőoktatás |
Online Access: | http://publikaciotar.uni-bge.hu/2241 |
MARC
LEADER | 00000naa a2200000 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | publ2241 | ||
005 | 20240108141102.0 | ||
008 | 231219s2023 hu o 000 zxx d | ||
020 | |a 978-615-6342-76-8 | ||
024 | |a 10.29180/978-615-6342-76-8_35 |2 doi | ||
040 | |a BGE Publikációtár Repozitórium |b hun | ||
100 | 1 | |a Szemlér Tamás | |
245 | 1 | 2 | |a A közép- és kelet európai EU-tagok egyetemei az ENSZ fenntartható fejlődési célkitűzései tükrében |c Szemlér Tamás |h [elektronikus dokumentum] |
260 | |a Budapesti Gazdasági Egyetem |b Budapest |c 2023 | ||
300 | |a 276-282 | ||
490 | 0 | |a Szemelvények a BGE kutatásaiból II. kötet |v 2. | |
520 | 3 | |a Az Egyesült Nemzetek Szervezete (ENSZ) Fenntartható Fejlődési Céljai (Sustainable Development Goals, SDG) fontos szerepet játszanak a társadalmak tudatosságának növelésében bolygónk fenntarthatóságával kapcsolatban – ez mindenki számára kulcsfontosságú kérdés. Jelen írás célja, hogy bemutassa és értékelje az EU KKE-11 (az Európai Unió 11 közép- és kelet-európai tagországa) egyetemeinek teljesítményét és fejlődését az ENSZ fenntartható fejlesztési céljainak tükrében. Vizsgálatom során EU KKE-11 egyetemeinek a Times Higher Education (THE) Impact Rankings-ben elért eredményeit elemzem, a jelenleg elérhető 2019-2023 közötti időszakra. Az elemzés eredményei tükrözik a régió felsőoktatási SDG-tudatának még meglehetősen szerény szintjét, de az e tekintetben elért előrelépést (a rangsorban résztvevő egyetemek növekvő száma), valamint az egyes országok közötti különbségeket is. Ezen megállapítások alapján kifejezetten javaslom a felsőoktatási intézmények részvételét e rangsorban, egyrészt az ahhoz szükséges, az SDG-k elérését célzó tevékenység fontos volta okán, másrészt pedig a rangsorban megjelenő intézmények láthatóságának és hírnevének növelése érdekében. Írásom zárásaként a téma további kutatásának, mélyebb elemzésének néhány lehetséges aspektusát mutatom be. | |
650 | 4 | |a neveléstudományok | |
695 | |a ENSZ SDG-k | ||
695 | |a Közép-és Kelet-Európa | ||
695 | |a felsőoktatás | ||
856 | 4 | 0 | |u https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/2241/1/Szeml%C3%A9r.pdf |z Dokumentum-elérés |