A közép- és kelet európai EU-tagok egyetemei az ENSZ fenntartható fejlődési célkitűzései tükrében

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Szemlér Tamás
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: Budapesti Gazdasági Egyetem Budapest 2023
Sorozat:Szemelvények a BGE kutatásaiból II. kötet 2.
Tárgyszavak:
doi:10.29180/978-615-6342-76-8_35

Kulcsszavak:ENSZ SDG-k
Közép-és Kelet-Európa
felsőoktatás
Online Access:http://publikaciotar.uni-bge.hu/2241

MARC

LEADER 00000naa a2200000 i 4500
001 publ2241
005 20240108141102.0
008 231219s2023 hu o 000 zxx d
020 |a 978-615-6342-76-8 
024 |a 10.29180/978-615-6342-76-8_35  |2 doi 
040 |a BGE Publikációtár Repozitórium  |b hun 
100 1 |a Szemlér Tamás 
245 1 2 |a A közép- és kelet európai EU-tagok egyetemei az ENSZ fenntartható fejlődési célkitűzései tükrében  |c Szemlér Tamás  |h [elektronikus dokumentum] 
260 |a Budapesti Gazdasági Egyetem  |b Budapest  |c 2023 
300 |a 276-282 
490 0 |a Szemelvények a BGE kutatásaiból II. kötet  |v 2. 
520 3 |a Az Egyesült Nemzetek Szervezete (ENSZ) Fenntartható Fejlődési Céljai (Sustainable Development Goals, SDG) fontos szerepet játszanak a társadalmak tudatosságának növelésében bolygónk fenntarthatóságával kapcsolatban – ez mindenki számára kulcsfontosságú kérdés. Jelen írás célja, hogy bemutassa és értékelje az EU KKE-11 (az Európai Unió 11 közép- és kelet-európai tagországa) egyetemeinek teljesítményét és fejlődését az ENSZ fenntartható fejlesztési céljainak tükrében. Vizsgálatom során EU KKE-11 egyetemeinek a Times Higher Education (THE) Impact Rankings-ben elért eredményeit elemzem, a jelenleg elérhető 2019-2023 közötti időszakra. Az elemzés eredményei tükrözik a régió felsőoktatási SDG-tudatának még meglehetősen szerény szintjét, de az e tekintetben elért előrelépést (a rangsorban résztvevő egyetemek növekvő száma), valamint az egyes országok közötti különbségeket is. Ezen megállapítások alapján kifejezetten javaslom a felsőoktatási intézmények részvételét e rangsorban, egyrészt az ahhoz szükséges, az SDG-k elérését célzó tevékenység fontos volta okán, másrészt pedig a rangsorban megjelenő intézmények láthatóságának és hírnevének növelése érdekében. Írásom zárásaként a téma további kutatásának, mélyebb elemzésének néhány lehetséges aspektusát mutatom be. 
650 4 |a neveléstudományok 
695 |a ENSZ SDG-k 
695 |a Közép-és Kelet-Európa 
695 |a felsőoktatás 
856 4 0 |u https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/2241/1/Szeml%C3%A9r.pdf  |z Dokumentum-elérés