„Zöld” közúti vasúti vágányok a városi környezet fenntarthatóságának szolgálatában

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Szigeti Cecília
Czédli Herta Mária
Major Zoltán
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: Budapesti Gazdasági Egyetem Budapest 2023
Sorozat:Szemelvények a BGE kutatásaiból II. kötet 2.
Tárgyszavak:
doi:10.29180/978-615-6342-76-8_37

Kulcsszavak:fenntarthatóság
füvesített villamosvágány
fenntartható városi környezet
Online Access:http://publikaciotar.uni-bge.hu/2243
Leíró adatok
Kivonat:A II. világháborút követően a városi közlekedésben háttérbe szorult a villamos vasúti közlekedés ennek jegyében 1959-ben Pécsett, 1969-ben Nyíregyházán és 1974-ben Szombathelyen megszűnt a villamosvasúti közlekedés, valamint Debrecenben 1, míg Miskolcon pedig 2 vonal üzemelt tovább. Az 1990-es évektől a villamosvasúti közlekedés ismét fellendülő tendenciát mutat köszönhetően annak a várostervezési gyakorlatnak, amelyben az az elgondolás erősödött meg, amely a gépkocsiforgalom kiszorítását ösztönözte. Csökkentve ezáltal a forgalmi torlódást, a légszennyezést, megteremtve egy egészségesebb, élhetőbb városi környezet alapjait. Az élhető modern városok tömegközlekedésének egyik meghatározó elemévé vált a villamos újra. Jelenleg 4 városunkban üzemel villamosvasút, ezek: Budapest, Szeged, Miskolc és Debrecen. Tanulmányunk az épített környezet ökológiai egyensúlyának megőrzéséhez hozzájáruló zöld vágányok szerepét és megvalósítási lehetőségeit vizsgálja. Munkánk során a füvesített vágányok vízigényének minimalizálhatóságát elemeztük a fű és varjúháj burkolatú vágányok esetében. A növényzet burkolatú vágány koncepció a vegetációt alkotó növények helyes megválasztása révén a zöldfelületi mutatók javulását eredményezi a városi környezet komplex rendszerében.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:292-299
ISBN:978-615-6342-76-8