„Zöld” közúti vasúti vágányok a városi környezet fenntarthatóságának szolgálatában
Elmentve itt :
| Szerzők: | |
|---|---|
| Dokumentumtípus: | Könyv része |
| Megjelent: |
Budapesti Gazdasági Egyetem
Budapest
2023
|
| Sorozat: | Szemelvények a BGE kutatásaiból II. kötet
2. |
| Tárgyszavak: | |
| doi: | 10.29180/978-615-6342-76-8_37 |
| Kulcsszavak: | fenntarthatóság füvesített villamosvágány fenntartható városi környezet |
| Online Access: | http://publikaciotar.uni-bge.hu/2243 |
MARC
| LEADER | 00000naa a2200000 i 4500 | ||
|---|---|---|---|
| 001 | publ2243 | ||
| 005 | 20240104112230.0 | ||
| 008 | 231219s2023 hu o 000 zxx d | ||
| 020 | |a 978-615-6342-76-8 | ||
| 024 | |a 10.29180/978-615-6342-76-8_37 |2 doi | ||
| 040 | |a BGE Publikációtár Repozitórium |b hun | ||
| 100 | 1 | |a Szigeti Cecília | |
| 245 | 1 | 0 | |a „Zöld” közúti vasúti vágányok a városi környezet fenntarthatóságának szolgálatában |c Szigeti Cecília |h [elektronikus dokumentum] |
| 260 | |a Budapesti Gazdasági Egyetem |b Budapest |c 2023 | ||
| 300 | |a 292-299 | ||
| 490 | 0 | |a Szemelvények a BGE kutatásaiból II. kötet |v 2. | |
| 520 | 3 | |a A II. világháborút követően a városi közlekedésben háttérbe szorult a villamos vasúti közlekedés ennek jegyében 1959-ben Pécsett, 1969-ben Nyíregyházán és 1974-ben Szombathelyen megszűnt a villamosvasúti közlekedés, valamint Debrecenben 1, míg Miskolcon pedig 2 vonal üzemelt tovább. Az 1990-es évektől a villamosvasúti közlekedés ismét fellendülő tendenciát mutat köszönhetően annak a várostervezési gyakorlatnak, amelyben az az elgondolás erősödött meg, amely a gépkocsiforgalom kiszorítását ösztönözte. Csökkentve ezáltal a forgalmi torlódást, a légszennyezést, megteremtve egy egészségesebb, élhetőbb városi környezet alapjait. Az élhető modern városok tömegközlekedésének egyik meghatározó elemévé vált a villamos újra. Jelenleg 4 városunkban üzemel villamosvasút, ezek: Budapest, Szeged, Miskolc és Debrecen. Tanulmányunk az épített környezet ökológiai egyensúlyának megőrzéséhez hozzájáruló zöld vágányok szerepét és megvalósítási lehetőségeit vizsgálja. Munkánk során a füvesített vágányok vízigényének minimalizálhatóságát elemeztük a fű és varjúháj burkolatú vágányok esetében. A növényzet burkolatú vágány koncepció a vegetációt alkotó növények helyes megválasztása révén a zöldfelületi mutatók javulását eredményezi a városi környezet komplex rendszerében. | |
| 650 | 4 | |a közlekedéstudományok | |
| 695 | |a fenntarthatóság | ||
| 695 | |a füvesített villamosvágány | ||
| 695 | |a fenntartható városi környezet | ||
| 700 | 1 | |a Czédli Herta Mária |e aut | |
| 700 | 1 | |a Major Zoltán |e aut | |
| 856 | 4 | 0 | |u https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/2243/1/Szigeti%20et%20al.pdf |z Dokumentum-elérés |