Versenyeredmények és a teljesítmény kapcsolata a felsőfokú statisztika és valószínűségszámítás értékelésének tükrében
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Book part |
Published: |
Budapesti Gazdasági Egyetem
Budapest
2024
|
Series: | II. Csernyák László konferencia közleményei
|
Subjects: | |
doi: | 10.29180/978-615-6342-90-4_17 |
Kulcsszavak: | statisztika verseny teljesítmény Motiváció attitűd |
Online Access: | http://publikaciotar.uni-bge.hu/2348 |
MARC
LEADER | 00000naa a2200000 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | publ2348 | ||
005 | 20250109101421.0 | ||
008 | 241218s2024 hu o 000 zxx d | ||
020 | |a 978-615-6342-90-4 | ||
024 | |a 10.29180/978-615-6342-90-4_17 |2 doi | ||
040 | |a BGE Publikációtár Repozitórium |b hun | ||
100 | 1 | |a Bánhalmi Árpád | |
245 | 1 | 0 | |a Versenyeredmények és a teljesítmény kapcsolata a felsőfokú statisztika és valószínűségszámítás értékelésének tükrében |c Bánhalmi Árpád |h [elektronikus dokumentum] |
260 | |a Budapesti Gazdasági Egyetem |b Budapest |c 2024 | ||
300 | |a 196-205 | ||
490 | 0 | |a II. Csernyák László konferencia közleményei | |
520 | 3 | |a A tanulmányban a felsőoktatásban a versenyeredmények és a statisztika tantárgy teljesítménye közötti kapcsolatot vizsgáltuk. Az irodalmi áttekintés alapján megállapítottuk, hogy az eddigi megfigyelések alapján a versenyeken való részvétel jelentősen befolyásolhatja a diákok motivációját és teljesítményét, és támogathatja a karrierjüket is. A statisztika tantárgy teljesítményének empirikus elemzése során megállapítottuk, hogy a versenyző diákok általában jobban teljesítenek a tantárgyban, mint a nem versenyzők. Ugyanakkor azt is megfigyeltük, hogy a versenyen való részvétel és a tantárgy teljesítését mérő pontszám között csak gyenge sztochasztikus kapcsolat mutatható ki. Ezek alapján javasoltuk az oktatási gyakorlat finomhangolását és az oktatási módszerek, valamint a diákok támogatására irányuló stratégiák javítását. Emellett további kutatásokat szorgalmaztunk annak érdekében, hogy mélyebben megértsük a versenyek és a tanulási motiváció közötti kapcsolatot. | |
650 | 4 | |a neveléstudományok | |
695 | |a statisztika verseny | ||
695 | |a teljesítmény | ||
695 | |a Motiváció | ||
695 | |a attitűd | ||
856 | 4 | 0 | |u https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/2348/1/17.cikk_II.Cserny%C3%A1k_L%C3%A1szl%C3%B3_Konf_K%C3%B6zlem%C3%A9nyei.pdf |z Dokumentum-elérés |