A problémamegoldó gondolkodás fejlesztése egyetemi szakmai képzésben

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Takács Anna
Nemes Teréz
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: Budapesti Gazdasági Egyetem Budapest 2024
Sorozat:II. Csernyák László konferencia közleményei
Tárgyszavak:
doi:10.29180/978-615-6342-90-4_26

Kulcsszavak:problémamegoldó gondolkodás
művészeti képzés
teljesítménymérés
Online Access:http://publikaciotar.uni-bge.hu/2361

MARC

LEADER 00000naa a2200000 i 4500
001 publ2361
005 20250109124920.0
008 241219s2024 hu o 000 zxx d
020 |a 978-615-6342-90-4 
024 |a 10.29180/978-615-6342-90-4_26  |2 doi 
040 |a BGE Publikációtár Repozitórium  |b hun 
100 1 |a Takács Anna 
245 1 2 |a A problémamegoldó gondolkodás fejlesztése egyetemi szakmai képzésben  |c Takács Anna  |h [elektronikus dokumentum] 
260 |a Budapesti Gazdasági Egyetem  |b Budapest  |c 2024 
300 |a 293-303 
490 0 |a II. Csernyák László konferencia közleményei 
520 3 |a Az egyetemi oktatás célja a szakmai képzés magas színtű megvalósítása. Oktatóként az az alapvető feladatunk, hogy felkészítsük a hallgatóinkat, hogy a munkahelyükön a szakmájukat nagy hatékonysággal tudják művelni és munkahelyi feladataikat magas szinten ellátni. Sajnos céljaink elérése közben egyre több akadályozó körülménnyel kell szembesülnünk. Az első, amire minden oktatónak a munkája közben végig folyamatosan kell figyelnie, hogy lehetetlen a szakmához tartozó, akár csak alapvető tudás átadása, mert napjainkban minden tudomány és gyakorlati ismeret folyamatosan és rendkívül gyorsan változik. Tulajdonképpen a változás és az ehhez való alkalmazkodás az, amire a hallgatóinkat fel kell készítenünk. Nincs olyan szakma napjainkban, ahol ne a life-long-learning lenne a legalapvetőbb fogalom. A másik gond a képzés szervezésével az, hogy hallgatók alapvető készségek hiányával kerülnek be az egyetemi képzésekre egyre magasabb számban. Ez minden egyetemet érint, sajnos nem specifikus tapasztalat. A hiányzó készségek közé kell számítanunk megdöbbentő módon az értő olvasást és az alapvető számolási képességeket is. De ennél sokkal gyakoribb a problémamegoldó gondolkodásra alkalmas diákok számának csökkenése. A hallgatók nem képesek probléma felismerésre önállóan, nem tudnak megoldási javaslatokat keresni és tesztelni. A projekt és csoportmunkához tartozó közös gondolkodás és alkalmazkodás is gyakran nehézségekbe ütközik. Egyre többen érzékeljük oktatók, hogy ha nem tudjuk ezeket az általánosan szükséges készségeket fejleszteni, akkor az egyébként magas szintű szakmai képzés sem lesz megfelelően hatékony az egyes hallgatók esetében. Dolgozatunkban egy jól funkcionáló tantárgyi kezdeményezést mutatunk be, amelyben a művészeti, matematikai, gazdasági és hálózatbiztonsági problémák tárgyalásával a hiányzó alapvető kompetenciák fejleszthetők és még élvezetes és hasznos ismereteket is tudunk nyújtani hallgatóinknak 
650 4 |a neveléstudományok 
695 |a problémamegoldó gondolkodás 
695 |a művészeti képzés 
695 |a teljesítménymérés 
700 1 |a Nemes Teréz  |e aut 
856 4 0 |u https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/2361/1/26.cikk_II.Cserny%C3%A1k_L%C3%A1szl%C3%B3_Konf_K%C3%B6zlem%C3%A9nyei.pdf  |z Dokumentum-elérés