A visegrádi országok egyetemei az ENSZ fenntartható fejlődési célkitűzései tükrében

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Szemlér Tamás
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: Budapesti Gazdasági Egyetem Budapest 2024
Sorozat:Multidiszciplináris kihívások, sokszínű válaszok
Tárgyszavak:
doi:10.29180/978-615-6886-06-4_8

Online Access:http://publikaciotar.uni-bge.hu/2379

MARC

LEADER 00000naa a2200000 i 4500
001 publ2379
005 20241220085121.0
008 241220s2024 hu o 000 zxx d
020 |a 978-615-6886-06-4 
024 |a 10.29180/978-615-6886-06-4_8  |2 doi 
040 |a BGE Publikációtár Repozitórium  |b hun 
100 1 |a Szemlér Tamás 
245 1 2 |a A visegrádi országok egyetemei az ENSZ fenntartható fejlődési célkitűzései tükrében  |c Szemlér Tamás  |h [elektronikus dokumentum] 
260 |a Budapesti Gazdasági Egyetem  |b Budapest  |c 2024 
300 |a 199-210 
490 0 |a Multidiszciplináris kihívások, sokszínű válaszok 
520 3 |a Az Egyesült Nemzetek Szervezete (ENSZ) Fenntartható Fejlődési Céljai (SDG) fontos szerepet játszanak a társadalmak tudatosságának növelésében bolygónk fenntarthatóságával kapcsolatban – ez mindenki számára kulcsfontosságú kérdés. Jelen írás célja, hogy bemutassa és értékelje a Visegrádi Együttműködés (V4) országainak (Csehország, Lengyelország, Magyarország és Szlovákia) egyetemeinek teljesítményét és fejlődését az ENSZ fenntartható fejlesztési céljainak tükrében. Vizsgálatom során a négy ország egyetemeinek a Times Higher Education (THE) Impact Rankings-ben elért eredményeit elemzem, a jelenleg elérhető 2019-2024 közötti időszakra. Az elemzés eredményei tükrözik a régió felsőoktatási SDG-tudatosságának még meglehetősen szerény szintjét, de az e tekintetben megfigyelhető fokozatos előrelépést (a rangsorban résztvevő egyetemek növekvő száma), valamint az egyes országok közötti különbségeket is. 
650 4 |a neveléstudományok 
856 4 0 |u https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/2379/1/8.cikkMKSV_Mult_Jelen_Jovo_Tanulmanykotet_V%C3%A1g%C3%A1ny%20Judit%20Bernade.pdf  |z Dokumentum-elérés