|
|
|
|
LEADER |
00000naa a2200000 i 4500 |
001 |
publ2379 |
005 |
20241220085121.0 |
008 |
241220s2024 hu o 000 zxx d |
020 |
|
|
|a 978-615-6886-06-4
|
024 |
|
|
|a 10.29180/978-615-6886-06-4_8
|2 doi
|
040 |
|
|
|a BGE Publikációtár Repozitórium
|b hun
|
100 |
1 |
|
|a Szemlér Tamás
|
245 |
1 |
2 |
|a A visegrádi országok egyetemei az ENSZ fenntartható fejlődési célkitűzései tükrében
|c Szemlér Tamás
|h [elektronikus dokumentum]
|
260 |
|
|
|a Budapesti Gazdasági Egyetem
|b Budapest
|c 2024
|
300 |
|
|
|a 199-210
|
490 |
0 |
|
|a Multidiszciplináris kihívások, sokszínű válaszok
|
520 |
3 |
|
|a Az Egyesült Nemzetek Szervezete (ENSZ) Fenntartható Fejlődési Céljai (SDG) fontos szerepet játszanak a társadalmak tudatosságának növelésében bolygónk fenntarthatóságával kapcsolatban – ez mindenki számára kulcsfontosságú kérdés. Jelen írás célja, hogy bemutassa és értékelje a Visegrádi Együttműködés (V4) országainak (Csehország, Lengyelország, Magyarország és Szlovákia) egyetemeinek teljesítményét és fejlődését az ENSZ fenntartható fejlesztési céljainak tükrében. Vizsgálatom során a négy ország egyetemeinek a Times Higher Education (THE) Impact Rankings-ben elért eredményeit elemzem, a jelenleg elérhető 2019-2024 közötti időszakra. Az elemzés eredményei tükrözik a régió felsőoktatási SDG-tudatosságának még meglehetősen szerény szintjét, de az e tekintetben megfigyelhető fokozatos előrelépést (a rangsorban résztvevő egyetemek növekvő száma), valamint az egyes országok közötti különbségeket is.
|
650 |
|
4 |
|a neveléstudományok
|
856 |
4 |
0 |
|u https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/2379/1/8.cikkMKSV_Mult_Jelen_Jovo_Tanulmanykotet_V%C3%A1g%C3%A1ny%20Judit%20Bernade.pdf
|z Dokumentum-elérés
|