Az egyetemi oktatók érzelmi munkája digitális oktatási környezetben – egy pilot kutatás eredményei
Saved in:
| Main Author: | |
|---|---|
| Format: | Book part |
| Published: |
Budapesti Gazdasági Egyetem
Budapest
2024
|
| Series: | Pénzügypolitikai kihívások
|
| Subjects: | |
| doi: | 10.29180/978-615-6886-01-9_6 |
| Kulcsszavak: | érzelmi munka digitális oktatási környezet digitális érzelmi munka |
| Online Access: | http://publikaciotar.uni-bge.hu/2418 |
MARC
| LEADER | 00000naa a2200000 i 4500 | ||
|---|---|---|---|
| 001 | publ2418 | ||
| 005 | 20250120105217.0 | ||
| 008 | 250120s2024 hu o 000 zxx d | ||
| 020 | |a 978-615-6886-01-9 | ||
| 024 | |a 10.29180/978-615-6886-01-9_6 |2 doi | ||
| 040 | |a BGE Publikációtár Repozitórium |b hun | ||
| 100 | 1 | |a Harmat Vanda | |
| 245 | 1 | 3 | |a Az egyetemi oktatók érzelmi munkája digitális oktatási környezetben – egy pilot kutatás eredményei |c Harmat Vanda |h [elektronikus dokumentum] |
| 260 | |a Budapesti Gazdasági Egyetem |b Budapest |c 2024 | ||
| 300 | |a 75-84 | ||
| 490 | 0 | |a Pénzügypolitikai kihívások | |
| 520 | 3 | |a A technológiai fejlődés, a munka világában bekövetkező változások és a hallgatói preferenciák átalakulásának következtében egyre nagyobb igény mutatkozik a digitális oktatásra a felsőoktatási intézményekben. Korábbi kutatások azonban rávilágítottak arra, hogy a digitális oktatás dominanciája számos kihívást generálhat az oktatók körében, köztük az érzelmi munkavégzés tekintetében, mely a szervezeti érzelmi megnyilvánulási normáknak való megfelelés érdekében tett munkavállalói erőfeszítéseket jelenti. Jelen tanulmány célja annak a vizsgálata, hogy a hazai üzleti felsőoktatásban dolgozó egyetemi oktatók érzelmi munkáját miként alakítja a digitális oktatási környezet. Ennek feltárására első lépésben egy pilot kutatást végeztünk, melynek keretében az adatgyűjtéshez online kvalitatív kérdőívet, az adatelemzéshez induktív tartalomkódolást alkalmaztunk. A vizsgálat 2024 májusában zajlott 12 egyetemi oktató bevonásával. A kutatási terepet három hazai üzleti felsőoktatási intézmény jelentette. Eredményeink többek között rávilágítottak arra, hogy a digitális oktatási környezetben jellemző csökkent hallgatói aktivitás és elköteleződés fokozott érzelmi erőfeszítést igényelt az oktatóktól | |
| 650 | 4 | |a neveléstudományok | |
| 650 | 4 | |a pszichológiai tudományok | |
| 695 | |a érzelmi munka | ||
| 695 | |a digitális oktatási környezet | ||
| 695 | |a digitális érzelmi munka | ||
| 856 | 4 | 0 | |u https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/2418/1/6.cikk-P%C3%A9nz%C3%BCgypolitikai%20k%C3%ADh%C3%ADv%C3%A1sok%20-%20Konferenciak%C3%B6tet-75-84.pdf |z Dokumentum-elérés |