|
|
|
|
LEADER |
00000naa a2200000 i 4500 |
001 |
publ2509 |
005 |
20250619091127.0 |
008 |
250619s2025 hu o 000 zxx d |
020 |
|
|
|a ISBN 978-615-6886-08-8 (online)
|
024 |
|
|
|a 10.29180/978-615-6886-08-8_4
|2 doi
|
040 |
|
|
|a BGE Publikációtár Repozitórium
|b hun
|
100 |
1 |
|
|a Takács Edit
|
245 |
1 |
3 |
|a Az egyetemi oktatók és hallgatók közötti kommunikáció hatása
|b Hallgatói vélemények a tegeződésről és a magázódásról a felsőoktatásban
|c Takács Edit
|h [elektronikus dokumentum]
|
260 |
|
|
|a Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem
|b Budapest
|c 2025
|
300 |
|
|
|a 89-102
|
490 |
0 |
|
|a Pedagógiai perspektívák: Új megközelítések és tradicionális értékek a pedagógiában
|
520 |
3 |
|
|a A tanulmány a megszólítási formák, azon belül a tegeződés és a magázódás egyetemi oktatásban való alkalmazásának hatásait vizsgálja. Kutatásunk célja feltárni, hogy ezek a megszólítási formák hogyan befolyásolják a tanulási környezetet, a tanulási motivációt és az oktató-hallgató kapcsolatot. Az adatgyűjtés során strukturált interjúkat készítettünk harmadéves egyetemi hallgatókkal, akik egy féléven keresztül részt vettek egy kölcsönös tegeződési formát alkalmazó kurzuson. Esettanulmányunk eredményei rámutatnak arra, hogy adatközlőink szerint a megszólítási forma jelentős hatással van a hallgatók bevonódására és az oktatási légkörre: a tegezés alkalmazása elősegíti a nyíltabb kommunikációt és az oldott tanulási légkör kialakulását, míg a magázódás fenntartja a formális távolságot és tiszteletet az oktatók és a hallgatók között. A tegeződés és magázódás használatának különböző szempontjait kvalitatív kutatási módszert alkalmazva vizsgáltuk, majd javaslatokat tettünk kommunikációs stratégiák fejlesztésére. A kutatás jelentőségét növeli, hogy a mai, dinamikusan változó környezetben elengedhetetlen, hogy a felsőoktatási intézmények megértsék és hatékonyan kezeljék a különböző, kommunikációval összefüggő kihívásokat, melyek egyúttal lehetőségek is. A tanulmány javasolja a felsőoktatási intézmények számára, hogy mérlegeljék a kommunikációs protokollok rugalmasabbá tételét és az oktatói képzésekben való figyelembevételét.
|
650 |
|
4 |
|a neveléstudományok
|
700 |
1 |
|
|a Szokács Kinga
|e aut
|
856 |
4 |
0 |
|u https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/2509/1/PedagogiaiPerspektivak_04.pdf
|z Dokumentum-elérés
|