Turizmus-vendéglátás szakos hallgatók attitűdje és gondolkodása a vállalkozások világáról Születni kell rá, vagy tanulni is lehet?

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Szalók Csilla
Erdélyi Éva
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem Budapest 2025
Sorozat:Pedagógiai perspektívák: Új megközelítések és tradicionális értékek a pedagógiában
Tárgyszavak:
doi:10.29180/978-615-6886-08-8_7

Online Access:http://publikaciotar.uni-bge.hu/2512

MARC

LEADER 00000naa a2200000 i 4500
001 publ2512
005 20250619092502.0
008 250619s2025 hu o 000 zxx d
020 |a ISBN 978-615-6886-08-8 (online) 
024 |a 10.29180/978-615-6886-08-8_7  |2 doi 
040 |a BGE Publikációtár Repozitórium  |b hun 
100 1 |a Szalók Csilla 
245 1 0 |a Turizmus-vendéglátás szakos hallgatók attitűdje és gondolkodása a vállalkozások világáról  |b Születni kell rá, vagy tanulni is lehet?  |c Szalók Csilla  |h [elektronikus dokumentum] 
260 |a Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem  |b Budapest  |c 2025 
300 |a 135-153 
490 0 |a Pedagógiai perspektívák: Új megközelítések és tradicionális értékek a pedagógiában 
520 3 |a Az egyetemi hallgatóknak a felsőoktatási évek nyújtják az átmenetet a diákság és a munka világa között, az első munkatapasztalatok és az egyetemen tanultak között. Meghatározóak a belső motivációk és külső tényezők, azon belül a felsőoktatás hatása is. A kutatás célja feltárni, hogy a felsőoktatásban tanultaknak van-e olyan hatása a turizmus-vendéglátás szakos hallgatókra, hogy vállalkozói jövőt tervezzenek, vagy erre más tényezők hatnak inkább. A kutatás fókuszában a hallgatók vállalkozási motivációjának vizsgálata és ezen belül a KKV-k a turizmusban és vendéglátásban tantárgy jelentősége van. Az adatgyűjtés az egy félévben e tantárgyat tanuló 214 hallgató kérdőíves felmérése alapján történt. Megkérdeztük a vállalkozói létről alkotott véleményüket, voltak kérdések a belső motivációjukra és külső tényezőkre vonatkozóan is. A különböző tényezők hatását és a köztük lévő kapcsolatokat statisztikai módszerekkel elemeztük. Megállapítható, hogy a hallgatók vállalkozási hajlandóságában nagy szerepe van a külső és belső motivációnak egyaránt. Meghatározó a környezet, ahonnan érkeznek a felsőoktatásba és az ott tanultak is. A BGE turizmus-vendéglátás szakos hallgatóira általában jellemző, hogy ismernek a környezetükben vállalkozókat, többségüknek a családjában is van. Meg tudják valósítani elképzeléseiket és kockázatvállalók a jó eredmény reményében; vannak ötleteik, amire vállalkozást lehetne építeni. Többen gondoltak már arra, hogy vállalkozásba kezdjenek, és egy vállalkozásban előbb-utóbb inkább vezetőnek tudnák magukat elképzelni, mint beosztottnak. A hallgatók megfogalmazzák, hogy szerintük mitől sikeres egy vállalkozás, mik egy vállalkozó jó tulajdonságai. A felsőoktatás vállalkozói életre ösztönzi a kezdeményezőbb hallgatókat és azokat, akik alkalmasnak tartják magukat erre, továbbá más ezzel kapcsolatos véleményükre is hat, felkészítve őket a munkaerőpiacra. 
650 4 |a neveléstudományok 
700 1 |a Erdélyi Éva  |e aut 
856 4 0 |u https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/2512/1/PedagogiaiPerspektivak_07.pdf  |z Dokumentum-elérés