Mitől hiteles egy gasztroblogger? A gasztronómiai influenszerek hitelességének megítélése a BGE KVIK alapszakos hallgatói körében

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Fekete-Frojimovics Zsófia
Szőke Andrea
Debreceni János
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem Budapest 2025
Sorozat:Pedagógiai perspektívák: Új megközelítések és tradicionális értékek a pedagógiában
Tárgyszavak:
doi:10.29180/978-615-6886-08-8_8

Online Access:http://publikaciotar.uni-bge.hu/2513

MARC

LEADER 00000naa a2200000 i 4500
001 publ2513
005 20250619093817.0
008 250619s2025 hu o 000 zxx d
020 |a ISBN 978-615-6886-08-8 (online) 
024 |a 10.29180/978-615-6886-08-8_8  |2 doi 
040 |a BGE Publikációtár Repozitórium  |b hun 
100 1 |a Fekete-Frojimovics Zsófia 
245 1 0 |a Mitől hiteles egy gasztroblogger? A gasztronómiai influenszerek hitelességének megítélése a BGE KVIK alapszakos hallgatói körében  |c Fekete-Frojimovics Zsófia  |h [elektronikus dokumentum] 
260 |a Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem  |b Budapest  |c 2025 
300 |a 155-173 
490 0 |a Pedagógiai perspektívák: Új megközelítések és tradicionális értékek a pedagógiában 
520 3 |a Az utóbbi években a digitalizáció gyors fejlődése jelentősen átalakította a marketingkommunikáció területét is. A közösségi platformokon való értékesítés egyre inkább előtérbe került, ezzel párhuzamosan pedig az influenszerek is a hirdetések fontos részeivé váltak. Influenszer hirdetésekkel szinte minden területen találkozhatunk, így a gasztronómiában is, ahol a tartalomgyártók nemcsak sütési-főzési tanácsokat adnak, hanem akár étteremlátogatási szokásaikat is megosztják a követőikkel. Mivel a modern fogyasztók hiteles és valódi kapcsolatokra vágynak, a sikeres influenszerek egyik alapvető törekvése, hogy az őket követők szemében hitelessé váljanak. Tanulmányunkban arra vállalkozunk, hogy összefoglaljuk a 2021-ben indított kérdőíves felmérésünk eredményeit, amelyben a Budapesti Gazdasági Egyetem hallgatóit kérdeztük meg arról, hogy milyen közösségi média felületeket használnak leginkább; a vendéglátás, gasztronómia területén milyen hírességet követnek és milyen célból, illetve az általuk követett gasztroblogger milyen tulajdonságait tartják fontosnak. Részletesebben kitérünk a felmérés azon szakaszára, melyben azt vizsgáltuk, hogy a hallgatók véleménye szerint mit jelent a hitelesség, mitől lesz egy influenszer hiteles. Meggyőződésünk, hogy a hitelesség kérdésköre nagyon fontos az oktatás szempontjából is, hiszen a hitelesség és a személyiség között egyértelműnek tekinthető az összefüggés, így az influenszer a személyiségével komoly hatást tud gyakorolni a követőire – akár alkalmaz célzott reklámot, akár nem. A naponta mindannyiunkat érő nagyszámú marketingtartalom között nagyon nehéz elkülöníteni a hiteles és valódi tartalmat a kifejezetten reklámcélú, profitorientált tartalomtól. Eredményeinkkel annak megértéséhez szeretnénk hozzájárulni, hogy a BGE jelenlegi hallgatói generációja hogyan értelmezi a hitelességet, és hogyan tudjuk őket segíteni ezen fontos tulajdonság felismerésében, megítélésében. 
650 4 |a neveléstudományok 
700 1 |a Szőke Andrea  |e aut 
700 1 |a Debreceni János  |e aut 
856 4 0 |u https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/2513/1/PedagogiaiPerspektivak_08.pdf  |z Dokumentum-elérés