Hogyan gondolkodnak a Z generációs közgazdász hallgatók a fenntarthatóságról?

Saved in:
Bibliographic Details
Main Authors: Honvári Patrícia
Erdélyi Éva
Jäckel Katalin
Format: Article
Published: 2025
Series:Business & Diplomacy Review 3 No. 1
Subjects:
Kulcsszavak:érzelmi reakciók
felelősség
klímaszorongás
környezeti problémák
tudatosság
Online Access:http://publikaciotar.uni-bge.hu/2545
Description
Abstract:Kutatások elemzik a Z generációhoz kapcsolódó értékeket és életmódot, és megállapítják, hogy a Z generáció tagjai én-centrikusak, nagyon fontos számukra a fogyasztás, a valóság része az online világ. Emellett kutatások arra is rámutatnak, hogy a Z generáció tagjait aktívan foglalkoztatja a fenntarthatóság, a zöld szempontok fontosabbak számukra, mint a márkahűség. A nemrég elfogadott EU szabályozás alapján 2025-től minden nagyvállalat számára kötelező a fenntarthatósági jelentés. A környezeti, társadalmi, és vállalatirányítási (ESG keretrendszer) alapján értékelt fenntartható vállalati működés minősítését befolyásolja, hogy a fiatal munkavállalók mennyire jövőtudatosak. A cikk célja annak bemutatása, milyen ismeretekkel rendelkeznek a magyar Z generációs közgazdász hallgatók a fenntarthatóságról és mennyire tudatosak hétköznapi életükben ezen a területen. A kvalitatív kutatás három fázisban zajlott, 2022-2024-ben a Budapesti Gazdaságtudományi Egyetemen. A megkérdezettek egy strukturált interjún vettek részt. A cikk részletesen elemzi az interjúk eredményeit, kiemelve a Z generációs hallgatók fenntarthatóság fogalmáról való ismereteit, a témában általuk tapasztalt kihívásokat. Az eredmények alapján megállapítható, hogy a Z generációs közgazdász hallgatók rendelkeznek alapvető ismeretekkel a fenntarthatóságról, de gyakran hiányoznak a konkrét cselekvési tervek a mindennapi életben, és a tudatosság szintje változó. Különböző mértékben és okokból aggódnak a környezetünk állapota miatt, és látnak felelősöket. Megfogalmazzák, hogy milyen érzelmi reakciókat vált ki az aggódásuk, éreznek-e szorongást emiatt és milyen mértékben. A cikk összefoglalja a Z generációs közgazdász hallgatók tudatosságát és elkötelezettséget a fenntarthatósági kérdések iránt, és vizsgálja, hogy egy kurzus keretében szerzett ismeretek ezt mennyire befolyásolhatják. A kutatás rámutatott arra is, hogy a fenntarthatóság iránti elkötelezettség nagyban függ az információhoz való hozzáféréstől is. Az eredmények fontos betekintést nyújtanak a fiatal generáció fenntarthatósággal kapcsolatos attitűdjébe és viselkedésébe, hozzájárulva a fenntarthatósági szemlélet erősítéséhez a jövőbeli gazdasági döntéshozatalban és életvitelben.
Physical Description:92-116
ISSN:3004-0116