A mesterséges intelligencia alkalmazásának lehetőségei a felsőoktatásban – fenntarthatósági aspektusok
Saved in:
| Main Authors: | |
|---|---|
| Format: | Article |
| Published: |
2025
|
| Series: | Business & Diplomacy Review
3 No. 1 |
| Subjects: | |
| Kulcsszavak: | digitális esélyegyenlőség ESG felsőoktatás innovatív működés mesterséges intelligencia MI oktatás módszertan |
| Online Access: | http://publikaciotar.uni-bge.hu/2547 |
| Abstract: | Mint minden újdonság és innováció, a mesterséges intelligencia (MI) is megosztja az embereket, így az oktatásban dolgozókat is. A konzervatívabb nézetűek óvnak tőle, a progresszívebbek pedig sürgetik a bevezetését. Tanulmányunkban végig nézzük a felhasználásának gyakorlati lehetőségeit, tudva, hogy az alkalmazási területei még feltáratlanok. Elemezzük a valós kockázatokat, amiknek a minimalizálására kell törekednünk. Áttekintjük, milyen fenntarthatósági aspektusokat szükséges figyelembe vennünk alkalmazása során. Az MI számos megfelelőségi, biztonsági és szuverenitási kérdést vet fel. Hasonlóan fontosak a fenntarthatósági (ESG) aspektusai is, a környezetünkre gyakorolt hatásától kezdve, a digitális esélyegyenlőségen keresztül egészen az etikai szempontokig. Ezek azok a határok, amiken belül értelmezni tudjuk az MI használatát, nemcsak az oktatás és tanulás, hanem a tágabban vett oktatás-támogatás területén is. |
|---|---|
| Physical Description: | 135-150 |
| ISSN: | 3004-0116 |