A mesterséges intelligencia alkalmazásának lehetőségei a felsőoktatásban – fenntarthatósági aspektusok
Elmentve itt :
| Szerzők: | |
|---|---|
| Dokumentumtípus: | Cikk |
| Megjelent: |
2025
|
| Sorozat: | Business & Diplomacy Review
3 No. 1 |
| Tárgyszavak: | |
| Kulcsszavak: | digitális esélyegyenlőség ESG felsőoktatás innovatív működés mesterséges intelligencia MI oktatás módszertan |
| Online Access: | http://publikaciotar.uni-bge.hu/2547 |
MARC
| LEADER | 00000nab a2200000 i 4500 | ||
|---|---|---|---|
| 001 | publ2547 | ||
| 005 | 20250909172713.0 | ||
| 008 | 250909s2025 hu o 000 zxx d | ||
| 022 | |a 3004-0116 | ||
| 040 | |a BGE Publikációtár Repozitórium |b hun | ||
| 100 | 1 | |a Simon Ákos | |
| 245 | 1 | 2 | |a A mesterséges intelligencia alkalmazásának lehetőségei a felsőoktatásban – fenntarthatósági aspektusok |c Simon Ákos |h [elektronikus dokumentum] |
| 260 | |c 2025 | ||
| 300 | |a 135-150 | ||
| 490 | 0 | |a Business & Diplomacy Review |v 3 No. 1 | |
| 520 | 3 | |a Mint minden újdonság és innováció, a mesterséges intelligencia (MI) is megosztja az embereket, így az oktatásban dolgozókat is. A konzervatívabb nézetűek óvnak tőle, a progresszívebbek pedig sürgetik a bevezetését. Tanulmányunkban végig nézzük a felhasználásának gyakorlati lehetőségeit, tudva, hogy az alkalmazási területei még feltáratlanok. Elemezzük a valós kockázatokat, amiknek a minimalizálására kell törekednünk. Áttekintjük, milyen fenntarthatósági aspektusokat szükséges figyelembe vennünk alkalmazása során. Az MI számos megfelelőségi, biztonsági és szuverenitási kérdést vet fel. Hasonlóan fontosak a fenntarthatósági (ESG) aspektusai is, a környezetünkre gyakorolt hatásától kezdve, a digitális esélyegyenlőségen keresztül egészen az etikai szempontokig. Ezek azok a határok, amiken belül értelmezni tudjuk az MI használatát, nemcsak az oktatás és tanulás, hanem a tágabban vett oktatás-támogatás területén is. | |
| 650 | 4 | |a természettudományok | |
| 695 | |a digitális esélyegyenlőség | ||
| 695 | |a ESG | ||
| 695 | |a felsőoktatás | ||
| 695 | |a innovatív működés | ||
| 695 | |a mesterséges intelligencia | ||
| 695 | |a MI | ||
| 695 | |a oktatás módszertan | ||
| 700 | 1 | |a Erdélyi Éva |e aut | |
| 700 | 1 | |a Horváth Levente |e aut | |
| 856 | 4 | 0 | |u https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/2547/1/09%20Simon%20%C3%81kos%20et%20al.pdf |z Dokumentum-elérés |