A szolgáltatásminőség értelmezésének különbségei - percepcióvezérelt szolgáltatások minőségmodellje kialakításának első lépései

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Réthi Gábor
Kása Richárd
Molnár László
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: Budapesti Gazdasági Főiskola 2014
Sorozat:Prosperitas 1 No. 2
Tárgyszavak:
Kulcsszavak:Szolgáltatásmenedzsment
Minőség
Szolgáltatásminőség
Folyamatszervezés
Fogyasztói percepció
Percepcióvezérelt szolgáltatások
Service quality
Process reengineering
Customers’ perception
Perception driven services
Online Access:http://publikaciotar.uni-bge.hu/718

MARC

LEADER 00000nab a2200000 i 4500
001 publ718
005 20210830122410.0
008 160121s2014 hu o 000 zxx d
022 |a 2064-759X 
040 |a BGE Publikációtár Repozitórium  |b hun 
100 1 |a Réthi Gábor 
245 1 2 |a A szolgáltatásminőség értelmezésének különbségei - percepcióvezérelt szolgáltatások minőségmodellje kialakításának első lépései  |c Réthi Gábor  |h [elektronikus dokumentum] 
260 |a Budapesti Gazdasági Főiskola  |c 2014 
300 |a 26-42 
490 0 |a Prosperitas  |v 1 No. 2 
520 3 |a The focus of LOST in Services research project has on the methodological and application side of reorganizing financial services’ – or more broadly services’ – supply chain processes. In today's financial intermediary service providers it is now essential to meet the customers needs and expectations, and also the subordinated process development. Te question is how consumers perceive the banking processes and development projects, how their attitudes are formed due to these objectives. In the first phase of the research focus group interviews were performed among customers, while the second phase individual in-depth interviews were conducted with experts from commercial banks. Having the results of both sides have confirmed out hypothesis that the human factor is the most important influencers of consumer perception, which development (with information technology development) and “turn-off ” would also be a viable option for future’s financial institutions. Having the results of the interviews and the literature research, we have created a questionnaire, which on the one hand can further verify the above findings; on the other hand we may get to know the components of consumer perceptions and underlying factors and effects. During the research we provide practical findings to the perceptional entropy reduction thus to the methodology of the process rationalization of financial service institutions. 
650 4 |a gazdálkodás- és szervezéstudományok 
650 4 |a közgazdaságtudományok 
695 |a Szolgáltatásmenedzsment 
695 |a Minőség 
695 |a Szolgáltatásminőség 
695 |a Folyamatszervezés 
695 |a Fogyasztói percepció 
695 |a Percepcióvezérelt szolgáltatások 
695 |a Service quality 
695 |a Process reengineering 
695 |a Customers’ perception 
695 |a Perception driven services 
700 1 |a Kása Richárd  |e aut 
700 1 |a Molnár László  |e aut 
856 4 0 |u https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/718/1/Rethi-Kasa-Molnar.pdf  |z Dokumentum-elérés