Interaktív tanulás a készségfejlesztő órán
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Könyv része |
Megjelent: |
Budapesti Gazdasági Egyetem
Budapest
2016
|
Sorozat: | Módszertani kísérletek a nyelvoktatásban - motiváció és eredményesség
|
Tárgyszavak: | |
Kulcsszavak: | pedagógiai módszertan készségfejlesztés kompetenciafejlesztés esettanulmány véleménykutatás - kérdőíves vizsgálat felsőoktatás prezentációs- és íráskészség-fejlesztés |
Online Access: | http://publikaciotar.uni-bge.hu/792 |
Kivonat: | A pedagógiai diskurzust manapság – az oktatás minden szintjén – jórészt a szemléletváltás igénye, a módszertani megújulás szándéka, és a változások következtében szorgalmazott folyamatos reformtörekvések hatása uralja. A felsőoktatás sem kivétel. Egyre nagyobb kihívással szembesülnek az oktatók a munkaerő-piaci elvárásokat és a tömegoktatás körülményeiből adódó helyzetet illetően. A tanulmány kritikus észrevételeket és építő javaslatokat fogalmaz meg a felsőoktatáspedagógia módszertanával kapcsolatban, felidézve a múlt tanulságait és rámutatva a jelen lehetőségeire. Egy esettanulmányon keresztül mutatja be, hogy a projekt használatával hogyan megy végbe a komplex készségfejlesztés, azaz egy több órán átívelő egyszerű feladatsorozattal hogyan lehet életszerű helyzetet teremteni a tananyag elméleti ismereteinek integrálására. Az ismeretátadás és kompetenciafejlesztés harmonikus egységben történő megvalósulására láthatunk példát a magyar nyelvű Prezentációs- és íráskészség-fejlesztés tantárgy keretében, amit a hallgatói visszacsatolás, a kurzust záró kérdőív válaszainak elemzése egészít ki. |
---|---|
Terjedelem/Fizikai jellemzők: | 151-169 |
ISBN: | 978-615-5607-22-6 |