Interaktív tanulás a készségfejlesztő órán
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Könyv része |
Megjelent: |
Budapesti Gazdasági Egyetem
Budapest
2016
|
Sorozat: | Módszertani kísérletek a nyelvoktatásban - motiváció és eredményesség
|
Tárgyszavak: | |
Kulcsszavak: | pedagógiai módszertan készségfejlesztés kompetenciafejlesztés esettanulmány véleménykutatás - kérdőíves vizsgálat felsőoktatás prezentációs- és íráskészség-fejlesztés |
Online Access: | http://publikaciotar.uni-bge.hu/792 |
MARC
LEADER | 00000naa a2200000 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | publ792 | ||
005 | 20161121130014.0 | ||
008 | 161121s2016 hu o 000 zxx d | ||
020 | |a 978-615-5607-22-6 | ||
040 | |a BGE Publikációtár Repozitórium |b hun | ||
100 | 1 | |a Jármai Erzsébet Mária | |
245 | 1 | 0 | |a Interaktív tanulás a készségfejlesztő órán |c Jármai Erzsébet Mária |h [elektronikus dokumentum] |
260 | |a Budapesti Gazdasági Egyetem |b Budapest |c 2016 | ||
300 | |a 151-169 | ||
490 | 0 | |a Módszertani kísérletek a nyelvoktatásban - motiváció és eredményesség | |
520 | 3 | |a A pedagógiai diskurzust manapság – az oktatás minden szintjén – jórészt a szemléletváltás igénye, a módszertani megújulás szándéka, és a változások következtében szorgalmazott folyamatos reformtörekvések hatása uralja. A felsőoktatás sem kivétel. Egyre nagyobb kihívással szembesülnek az oktatók a munkaerő-piaci elvárásokat és a tömegoktatás körülményeiből adódó helyzetet illetően. A tanulmány kritikus észrevételeket és építő javaslatokat fogalmaz meg a felsőoktatáspedagógia módszertanával kapcsolatban, felidézve a múlt tanulságait és rámutatva a jelen lehetőségeire. Egy esettanulmányon keresztül mutatja be, hogy a projekt használatával hogyan megy végbe a komplex készségfejlesztés, azaz egy több órán átívelő egyszerű feladatsorozattal hogyan lehet életszerű helyzetet teremteni a tananyag elméleti ismereteinek integrálására. Az ismeretátadás és kompetenciafejlesztés harmonikus egységben történő megvalósulására láthatunk példát a magyar nyelvű Prezentációs- és íráskészség-fejlesztés tantárgy keretében, amit a hallgatói visszacsatolás, a kurzust záró kérdőív válaszainak elemzése egészít ki. | |
650 | 4 | |a társadalomtudományok | |
695 | |a pedagógiai módszertan | ||
695 | |a készségfejlesztés | ||
695 | |a kompetenciafejlesztés | ||
695 | |a esettanulmány | ||
695 | |a véleménykutatás - kérdőíves vizsgálat | ||
695 | |a felsőoktatás | ||
695 | |a prezentációs- és íráskészség-fejlesztés | ||
856 | 4 | 0 | |u https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/792/1/jarmai_3140112.pdf |z Dokumentum-elérés |