Days of future passed an investigation into the perceived generation gap between teachers and students in Hungarian higher education

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Chandler Nick
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: Budapesti Gazdasági Egyetem Budapest 2016
Sorozat:Módszertani kísérletek a nyelvoktatásban - motiváció és eredményesség
Tárgyszavak:
Kulcsszavak:Y generáció
X generáció
Felsőoktatás
Ezredforduló
Pszichológia
Motiváció
Generation Y
Generation X
Motivation
Psychology
Higher Education
Millennium
Online Access:http://publikaciotar.uni-bge.hu/802

MARC

LEADER 00000naa a2200000 i 4500
001 publ802
005 20170220105524.0
008 170220s2016 hu o 000 zxx d
020 |a 978-615-5607-22-6 
040 |a BGE Publikációtár Repozitórium  |b hun 
100 1 |a Chandler Nick 
245 1 0 |a Days of future passed  |b an investigation into the perceived generation gap between teachers and students in Hungarian higher education  |c Chandler Nick  |h [elektronikus dokumentum] 
260 |a Budapesti Gazdasági Egyetem  |b Budapest  |c 2016 
300 |a 15-24 
490 0 |a Módszertani kísérletek a nyelvoktatásban - motiváció és eredményesség 
520 3 |a Jelen tanulmányban az úgynevezett ezredfordulós generáció - azaz a magyarországi felsőoktatásban jelenleg tanuló generáció - motivációinak és preferenciáinak szakirodalmi áttekintése és empirikus vizsgálata segítségével a hallgatók és nyelvtanárok között lévő generációs különbségeket kutatjuk. A szakirodalmi áttekintés eredményeként kiderült, hogy az eddigi kutatások jelentős különbségeket mutattak ki a tanárok (X generáció) és a hallgatók (Y generáció) között. Ezek a különbségek azonban elsősorban nyugati országokból származó tanulmányok kutatásain alapultak. Megállapítást nyert, hogy a feltételezés, miszerint az Y generáció ugyanolyan az Amerikai Egyesült Államokban, mint Magyarországon, tévesnek bizonyul, mivel nem számol a korábbi tanulmányokban megállapított kulturális különbségekkel. Így tehát empirikus vizsgálatot végeztünk, hogy megismerjük a magyarországi ezredfordulós generáció motivációit és preferenciáit, továbbá mérlegeljük ezen megállapítások nyelvoktatásra gyakorolt lehetséges hatását. Megállapítható, hogy Magyarországon a motivációs tényezők jobban hasonlítanak a korábbi vizsgálatok során más országokban a babyboom generációnál megfigyeltekhez, mint a nyugati országokból származó jelenlegi kutatási eredményekhez. A babyboom generáció motivációs tényezőihez való visszatérés tekinthető az ingaeffektus kezdeti előjelének,vagy talán annak tudható be, hogy a gazdasági viszonyok erősen hatnak a motivációs mintákra. Bár az általánosíthatósághoz további kutatásra van szükség, a kezdeti eredmények azt sejtetik, hogy a jelenleg aktív X generációs tanároknak vissza kell tekinteniük a babyboom generációra, vagyis a volt tanáraikra, ha meg akarják érteni a hallgatók jelenlegi generációját. 
650 4 |a neveléstudományok 
650 4 |a pszichológiai tudományok 
650 4 |a szociológiai tudományok 
695 |a Y generáció 
695 |a X generáció 
695 |a Felsőoktatás 
695 |a Ezredforduló 
695 |a Pszichológia 
695 |a Motiváció 
695 |a Generation Y 
695 |a Generation X 
695 |a Motivation 
695 |a Psychology 
695 |a Higher Education 
695 |a Millennium 
856 4 0 |u https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/802/1/M%C3%93DSZERTANI%20KIS%C3%89RLETEK%20k%C3%B6nyvt%C3%A1rnak_Nick%20Chandler.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/802/7/NYILATKOZAT_Nick%20Chandler.pdf  |z Dokumentum-elérés