Kooperatív tanulás a szaknyelvoktatásban egy módszertani
Saved in:
Main Authors: | |
---|---|
Format: | Book part |
Published: |
Budapesti Gazdasági Egyetem
Budapest
2016
|
Series: | Módszertani kísérletek a nyelvoktatásban - motiváció és eredményesség
|
Subjects: | |
Kulcsszavak: | Szaknyelvoktatás Kooperatív tanulás Módszertan Kísérlet |
Online Access: | http://publikaciotar.uni-bge.hu/806 |
Abstract: | A tanulás akkor hatékony, ha a tanuló aktívan részt vesz a tanulási folyamatban, ha az órai légkör támogató, valamint, ha a tudás átadásának folyamatában nem kizárólag a tanár, mint egyetlen információforrás kapja a meghatározó szerepet. A kooperatív tanulás során alkalmazott elvek, mint a pozitív egymásra utaltság, az elszámoltathatóság, az egyenlő részvétel és a párhuzamos interakciók elve lehetővé teszik, hogy beépíthessük a tanulási folyamatba a Z generáció sajátosságait, azt, hogy számukra az internet és a kapcsolati háló az információ és a tudás valódi forrása. A kooperatív tanulásszervezéssel kapcsolatos elméletekre és gyakorlati tapasztalatokra alapozva a módszer kísérleti bevezetése a Budapesti Gazdasági Egyetem Pénzügyi és Számviteli Karán (BGE PSZK) két csoportban, két tanár vezetésével zajlott (N=33). A tanulmányban arra keressük a választ, hogy megfigyelhetőek-e a kooperatív tanulásszervezési módszer szakirodalomban leírt előnyei ebben a speciális környezetben. A kérdőíves felmérés és az interjúk eredménye igazolja, hogy a kooperatív módszer segítségével megvalósul a hallgatók aktív részvétele a tanulási folyamatban. Ezáltal szívesebben jártak órára, nőtt a nyelvtanulási iránti motivációjuk és az önbizalmuk, valamint a hallgatók közötti együttműködés erősítette a tanulás iránti elkötelezettséget és a felelősségvállalást. |
---|---|
Physical Description: | 217-226 |
ISBN: | 978-615-5607-22-6 |