Kooperatív tanulás a szaknyelvoktatásban egy módszertani
Elmentve itt :
Szerzők: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Könyv része |
Megjelent: |
Budapesti Gazdasági Egyetem
Budapest
2016
|
Sorozat: | Módszertani kísérletek a nyelvoktatásban - motiváció és eredményesség
|
Tárgyszavak: | |
Kulcsszavak: | Szaknyelvoktatás Kooperatív tanulás Módszertan Kísérlet |
Online Access: | http://publikaciotar.uni-bge.hu/806 |
MARC
LEADER | 00000naa a2200000 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | publ806 | ||
005 | 20170217134821.0 | ||
008 | 170217s2016 hu o 000 zxx d | ||
020 | |a 978-615-5607-22-6 | ||
040 | |a BGE Publikációtár Repozitórium |b hun | ||
100 | 1 | |a Sándor Eszter | |
245 | 1 | 0 | |a Kooperatív tanulás a szaknyelvoktatásban |b egy módszertani |c Sándor Eszter |h [elektronikus dokumentum] |
260 | |a Budapesti Gazdasági Egyetem |b Budapest |c 2016 | ||
300 | |a 217-226 | ||
490 | 0 | |a Módszertani kísérletek a nyelvoktatásban - motiváció és eredményesség | |
520 | 3 | |a A tanulás akkor hatékony, ha a tanuló aktívan részt vesz a tanulási folyamatban, ha az órai légkör támogató, valamint, ha a tudás átadásának folyamatában nem kizárólag a tanár, mint egyetlen információforrás kapja a meghatározó szerepet. A kooperatív tanulás során alkalmazott elvek, mint a pozitív egymásra utaltság, az elszámoltathatóság, az egyenlő részvétel és a párhuzamos interakciók elve lehetővé teszik, hogy beépíthessük a tanulási folyamatba a Z generáció sajátosságait, azt, hogy számukra az internet és a kapcsolati háló az információ és a tudás valódi forrása. A kooperatív tanulásszervezéssel kapcsolatos elméletekre és gyakorlati tapasztalatokra alapozva a módszer kísérleti bevezetése a Budapesti Gazdasági Egyetem Pénzügyi és Számviteli Karán (BGE PSZK) két csoportban, két tanár vezetésével zajlott (N=33). A tanulmányban arra keressük a választ, hogy megfigyelhetőek-e a kooperatív tanulásszervezési módszer szakirodalomban leírt előnyei ebben a speciális környezetben. A kérdőíves felmérés és az interjúk eredménye igazolja, hogy a kooperatív módszer segítségével megvalósul a hallgatók aktív részvétele a tanulási folyamatban. Ezáltal szívesebben jártak órára, nőtt a nyelvtanulási iránti motivációjuk és az önbizalmuk, valamint a hallgatók közötti együttműködés erősítette a tanulás iránti elkötelezettséget és a felelősségvállalást. | |
650 | 4 | |a neveléstudományok | |
650 | 4 | |a nyelvtudományok | |
695 | |a Szaknyelvoktatás | ||
695 | |a Kooperatív tanulás | ||
695 | |a Módszertan | ||
695 | |a Kísérlet | ||
700 | 1 | |a Szirtesné Kiss Ágota |e aut | |
856 | 4 | 0 | |u https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/806/1/Sandor_Szirtesne.pdf |z Dokumentum-elérés |
856 | 4 | 0 | |u https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/806/7/Nyilatkozat_S%C3%A1ndor%20Eszter_Kooperat%C3%ADv%20tanul%C3%A1s%20a%20szaknyelvoktat%C3%A1sban.pdf |z Dokumentum-elérés |