Francia óvodapedagógusok naplójegyzeteinek elemzése
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Book part |
Published: |
Babeş-Bolyai Tudományegyetem Pedagógia és Alkalmazott Didaktika Intézet
Kolozsvár
2015
|
Series: | Tudás – Tanulás – Szabadság. Neveléstudományi Konferencia 2014. Konferenciakötet.
|
Subjects: | |
Kulcsszavak: | óvodapedagógus elégedettség Motiváció |
Online Access: | http://publikaciotar.uni-bge.hu/811 |
MARC
LEADER | 00000naa a2200000 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | publ811 | ||
005 | 20161126165804.0 | ||
008 | 161124s2015 hu o 000 zxx d | ||
020 | |a 978-973-0-18967-4 | ||
040 | |a BGE Publikációtár Repozitórium |b hun | ||
100 | 1 | |a Jármai Erzsébet Mária | |
245 | 1 | 0 | |a Francia óvodapedagógusok naplójegyzeteinek elemzése |c Jármai Erzsébet Mária |h [elektronikus dokumentum] |
260 | |a Babeş-Bolyai Tudományegyetem Pedagógia és Alkalmazott Didaktika Intézet |b Kolozsvár |c 2015 | ||
300 | |a 35-41 | ||
490 | 0 | |a Tudás – Tanulás – Szabadság. Neveléstudományi Konferencia 2014. Konferenciakötet. | |
520 | 3 | |a Az óvónők bejegyzéseiből leszűrt jelenségeket megmagyarázza a Maslow által kidolgozott elmélet. Maslow szükséglet-piramisának elemei jól illeszthetők Herzberg motivációs faktoraihoz. Az óvónőkre is igaz, hogy szakmai lelkesedésük, elkötelezettségük a megelégedettségből táplálkozik, amely pozitív élménytartalommal a szakmai identifikáció megvalósulását, valamint a pályakötődést erősíti (RITOÓKNÉ 2006). A vizsgálat rávilágít, hogy milyen okok állnak a pozitív és negatív érzelmi hatások hátterében és irányt mutat, milyen területeken, milyen megoldásokkal lehet a munka hatékonyságán javítani és optimálisabb feltételeket biztosítani az óvodai generáció nevelésének érdekében. | |
650 | 4 | |a társadalomtudományok | |
695 | |a óvodapedagógus | ||
695 | |a elégedettség | ||
695 | |a Motiváció | ||
856 | 4 | 0 | |u https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/811/1/jarmai_erzsebet_maria_mtmt2963263.pdf |z Dokumentum-elérés |