Abstract: | A különböző matematikai tárgyak felsőoktatásbeli oktatása alapvetően papíralapon történik. Az elmúlt évig ez a mi egyetemünkön is így volt, az ott szerzett tapasztalatok, a diákok eredményei hosszú évekre visszamenőleg doku mentáltak. Féléves átmenet után mára áttértünk a statisztika tárgy teljes mértékű IKT- (információs és kommunikációs techno lógiai) eszközökkel támogatott oktatására. Az első tapasztalatok egyértelműen pozitívak: az anyag korszerűsödött, a forrásadatok aktuálisak, a diákok élő statisztikai problémákkal találkoznak. Az aktuális előadások anyaga minden gyakor laton elektronikusan tesztelésre kerül, ami a tanulók folyamatos készülését igényli. A gyakorlatokon a feladatok megoldása számítógép segítségével történik, ami lehetővé teszi nagy mennyiségű valós adatok feldolgozását. Mindez azt eredményezi, hogy olyan feladatok megoldására van lehetőség, melyek a gyakorlati életben is előfordulnak, szemben a matematikai mintapéldákkal, melyek bár jól bemutatják a probléma matematikai valóját, de legtöbbször életidegenek. |