A magyar járműipar az elektromos autó tükrében
Elmentve itt :
| Szerző: | |
|---|---|
| További közreműködők: | |
| Dokumentumtípus: | Diplomadolgozat |
| Kulcsszavak: | Járműipar Elektromos autók Autóipar E-mobilitás Magyarország |
| Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/16613 |
MARC
| LEADER | 00000nta a2200000 i 4500 | ||
|---|---|---|---|
| 001 | dolg16613 | ||
| 005 | 20200513062628.0 | ||
| 008 | 180514suuuu hu om 000 hun d | ||
| 040 | |a BGE Dolgozattár Repozitórium |b hun | ||
| 041 | |a hu | ||
| 100 | 1 | |a Ádám Kristóf Éliás | |
| 245 | 1 | 2 | |a A magyar járműipar az elektromos autó tükrében |c Ádám Kristóf Éliás |h [elektronikus dokumentum] |
| 246 | 1 | 1 | |a A magyar járműipar az elektromos autó tükrében |
| 520 | 3 | |a A találgatások, előrejelzések mentén jelentek meg olyan hírek az elektromos autózással kapcsolatban, hogy az elektromos járművek hajtásláncának összetétele nagyon egyszerű, s ennek következtében az autóipari értéklánc jelentősen lerövidülhet. Ez a feltevés, - amennyiben igaz - arra mutat rá, hogy Magyarország gazdasága szignifikáns autóipari kitettsége által, jelentős visszaesésnek van kitéve egy technológiai váltás esetén. Szakdolgozatom fő kérdése, hogy mennyire megalapozott ez a feltevés. A dolgozatom fő kérdése, hogy az elektromos autók piaci térnyerése, s ebből fakadóan a gyártási volumen növekedése hogyan érinti a magyar autóipart? A kutatás során egyrészről szekunder forrásokra támaszkodtam, másrészről primer kutatásként megvizsgáltam egyes hazai autóipari beszállítók tevékenységét interjúkon és egy adatbázis építésén keresztül. Kutatásom alapján az alábbi főbb következtetésekre jutottam: Az elektromos autók sorozatgyártása napjainkban indul be. Ugyanakkor a technológia folyamatos változása mellett sem hisznek az iparági szereplők a mai formájában az elektromobilitás széleskörű elterjedésében. A magyar autóipar a világ autógyártásában marginális szerepet játszik, elsősorban Németország határozza meg, hogy Magyarországon mit gyártanak. Németország elkötelezte magát az elektromobilitás iránt, ugyanakkor a hagyományos autógyártás leépítése még messze van. A két technológia feltételezhetően sokáig még “egymás mellett fog élni”. A hazai járműgyártásban ez belátható időn belül egy új technológia megjelenését jelenti a régi mellett, jelenleg csak néhány nagyobb beszállító fejleszt elektromos hajtásláncokat illetve kacsolódó alkatrészeket, továbbá az Audi győri telephelyén készülnek elektromotorok. A magyar tulajdonú vállalatok szerepe a beszállítói hálózatban főleg a nyersanyagok feldolgozása. Hosszútávon elképzelhető a mechanikai alkatrészek iránt a megrendelések csökkenése, amely rákényszerítheti az érintett vállalatokat az új piacok keresésére. A magyar beszállítói hálózatot ez feltehetően nem fogja sokként érni. A termelésben eltolódás várható hosszútávon a mechanikai alkatrészek felől az elektronikával, illetve szenzorokkal szerelt elemek felé. | |
| 695 | |a Járműipar | ||
| 695 | |a Elektromos autók | ||
| 695 | |a Autóipar | ||
| 695 | |a E-mobilitás | ||
| 695 | |a Magyarország | ||
| 700 | 1 | |a Antalóczy Dr. Katalin |e ths | |
| 856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/16613/1/Vas%C3%A1rnap_TE%C3%81OR_PLIG.pdf |z Dokumentum-elérés |