A kommunikáció szerepe a természetgyógyászati reklámokban és promóciókban

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Majdanics Eszter
További közreműködők: Hidasi Dr Judit
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:Kommunikáció
Egészséges életmód
Egészségtudatosság
Reklám
Természetgyógyászat
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/1937
Leíró adatok
Kivonat:A szakdolgozatom témájának aktuális, elgondolkodtató, az embereket foglalkoztató témakört választottam, ami nem más, mint a természetes gyógymódok valamint a gyógyszerek alkalmazásával kapcsolatos tájékoztatások. A dolgozatom célja az, hogy bemutassa a tájékoztatás és kommunikáció fontosságát, felelősségét ezen a szakterületen is, és mindezt összevessem saját felmérésem tapasztalataival is. Éppen ezért a dolgozatomban szerepel egy primer kutatás, amelyet személyes ismerőseim körében gyűjtöttem, mégpedig arról, hogy a gyógyszereket vagy a természetes összetevőkből álló kiegészítőket, vitaminokat részesítik-e előnyben, illetve milyen információforrás, kommunikációs csatorna, reklám vagy promóció segítette a döntésüket. A dolgozatomban bemutattam a kommunikáció kialakulását és fejlődését, majd a média szerepét a tájékoztatásban és ismertebb média személyiségeket. Foglalkoztam az általános egészséggel és természetgyógyászattal, valamint ennek a szakterületnek a kommunikációs és reklám tevékenységével. Mindennapjaink részesévé vált a reklám is, amin keresztül a kommunikáció felelőssége óriási az egészségmegőrzésben is. Legyen szó szépségápolásról, egészséges táplálkozásról, bőrápolásról, testmozgásról, vitaminokról, gyógyteákról, gyógyfüvekről vagy akár gyógyszerekről. Összegzésül elmondható, hogy a természetgyógyászat népszerűsítésére szolgáló reklámon és promóciók egyaránt alkalmasak az egészségügyi információk terjesztésére és az emberek életvitelének, egészség-magatartásának alakítására. Természetesen mindegyik a maga módján képes rá, hiszen nem azonos értékű információforrások. A szakdolgozat elején felvetett hipotézist nem tudtam egyértelműen bizonyítani, hiszen az nem vált kétséget kizáróan bizonyíthatóvá, hogy csak a természetgyógyászati reklám és/vagy promóció miatt fordul az individuum az egészséges életmód, a természetes anyagok, a természetgyógyászat felé. Mégis az a következtetés levonható, hogy a természetgyógyászat marketingkommunikációs eszközei igen hatásosak.