A kulturális intelligencia vizsgálata nemzetköziesedő hazai startupok menedzserei körében

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Szekér Tamás
További közreműködők: Heidrich Balázs
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:Kulturális intelligencia
Startup
Nemzetköziesedés
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/20984

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg20984
005 20190510103945.0
008 190510suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hun 
100 1 |a Szekér Tamás 
245 1 2 |a A kulturális intelligencia vizsgálata nemzetköziesedő hazai startupok menedzserei körében  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Szekér Tamás 
246 1 0 |a The Assessment of Cultural Intelligence Among Managers of Internationalising Hungarian Startups  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A globalizáció korunk üzleti világára gyakorolt erőteljes hatása nemcsak a gazdasági határok csökkenéséhez – s így a különféle kis- és középvállalkozások növekvő exportteljesítéséhez -, de egyben az egyes nemzetek közötti kulturális különbségek egyre erősebbé és észlelhetőbbé válásához is vezet, újfajta kihívásokat teremtvén ezzel a nemzetköziesedő vállalatok – köztük a startupok – számára is. A kulturális eltérések tudatos felismerése és hatékony kezelése így egyre fontosabbá vált a menedzsment tudományok, valamint a top jövőbeli menedzsment készségek és kompetenciák terén is, mely a 21. század elején életre hívta korunk kulcskompetenciája, a kulturális intelligencia (röviden: CQ) fogalmát. Jelen disszertáció eme új, még viszonylag kevesek által ismert és Magyarországon még kevésbé tanulmányozott koncepció minél részletesebb feltárását hivatott bemutatni, valamint empirikus, kvantitatív és kvalitatív adatok gyűjtését és elemzését célozta meg nemzetköziesedő hazai startupok menedzserei körében. A vizsgálat során 12 interjúalany kulturális intelligenciája került felmérésre Earley és Mosakowski 2004-es kérdőíve segítségével, eredményeik mélyebb szintű megértése pedig mélyinterjúk révén valósult meg. A megkérdezettek legfejlettebb CQ dimenzióját a kognitív (és egyben metakognitív) adta, amit szorosan a motivációs követett, míg a leginkább fejlesztendő komponensként a magatartásit lehetett azonosítani. A korábban szerzett nemzetközi tapasztalatok pozitív módon befolyásolták a menedzserek kulturális intelligenciáját, mely kifejezetten a kognitív (és egyben metakognitív), valamint a motivációs dimenziók kapcsán nyilvánult meg náluk. Ezen túl, a komponensekre más olyan tényezők is hatással voltak, mint az egyének tudatos kulturális felkészülése, a startupjaik külpiacai, az adott szektorspecifikus üzleti szubkultúrák, az interjúalanyok magabiztossága, nyitottsága, motivációja, alkalmazkodóképessége, valamint viselkedési módja és kognitív ismeretei is. 
695 |a Kulturális intelligencia 
695 |a Startup 
695 |a Nemzetköziesedés 
700 0 1 |a Heidrich Balázs  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/20984/1/Szeke%CC%81r%20Tama%CC%81s%20-%20A%20kultura%CC%81lis%20intelligencia%20vizsga%CC%81lata%20nemzetko%CC%88ziesedo%CC%8B%20hazai%20startupok%20menedzserei%20ko%CC%88re%CC%81ben%20%282019%29.pdf  |z Dokumentum-elérés