A Normaflore probiotikus gyógyszer marketingkommunikációjának és az alkalmazott reklámeszközök hatékonyságának vizsgálata, valamint a probiotikus gyógyszerek fogyasztói megítélése a magyarországi piacon

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Vékony Balázs
További közreműködők: Hlédik Dr. Erika
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:Marketing
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/2446

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg2446
005 20221011113912.0
008 160211suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Vékony Balázs 
245 1 2 |a A Normaflore probiotikus gyógyszer marketingkommunikációjának és az alkalmazott reklámeszközök hatékonyságának vizsgálata, valamint a probiotikus gyógyszerek fogyasztói megítélése a magyarországi piacon  |c Vékony Balázs  |h [elektronikus dokumentum] 
246 1 1 |a A Normaflore probiotikus gyógyszer marketingkommunikációjának és az alkalmazott reklámeszközök hatékonyságának vizsgálata, valamint a probiotikus gyógyszerek fogyasztói megítélése a magyarországi piacon 
520 3 |a Témaválasztásom elsősorban a gyógyszeripari, és azon belül is az OTC – azaz vény nélkül kapható – termékek piacán szerzett tapasztalatomhoz köthető. Az egyre csak erősödő és növekvő OTC piacon belül egy olyan kategóriát választottam, amely viszonylag új, de ennek ellenére gyorsan fejlődik, prosperál. A probiotikumok nagyjából tíz éves múlttal rendelkeznek Magyarországon, a Normaflore teremtette meg itthon ezt a piacot, ez a márka végezte a fogyasztói, ill. szakértői edukáció javát. A historikus előnnyel rendelkező Normaflore abszolút piacvezető a maga több mint 60%-os piacrészével, azonban a kategória – és természetesen a teljes OTC piac – esetében folyamatos a változás, a mozgolódás, nem nyugszanak a versenytársak. Szakdolgozatom elsődleges célja az volt, hogy megvizsgáljam a kategóriateremtő gyógyszer, azaz a Normaflore helyzetét, a márka alkalmazott reklámeszközeit és azok hatékonyságát, valamint képet kapjak arról, hogy mennyire ismerik a fogyasztók a probiotikumok piacát, ill. hogyan ítélik meg azt. A kutatásom szekunder adatelemzéssel foglalkozó részében feltérképeztem a magyarországi gyógyszerpiac helyzetét, alaposan megvizsgáltam a probiotikumok piacát és az egyes szereplőket, valamint a kategórián belüli reklámtevékenységeket – külön hangsúlyt fektetve a Sanofi termékére. A primer kutatásom során először egy online kérdőív segítségével vizsgáltam meg ezt a specifikus piacot és a fogyasztói preferenciákat, majd a kérdőíves megkérdezést követően szakértői interjúkat végeztem annak érdekében, hogy még átfogóbb képet kaphassak a piacról. 
695 |a Marketing  
700 1 |a Hlédik Dr. Erika  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/2446/1/V%C3%A9kony%20Bal%C3%A1zs%20%28MNB92K%29.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/2446/2/V%C3%A9kony%20Bal%C3%A1zs%20%28MNB92K%29%20szinopszis.pdf  |z Dokumentum-elérés