Az online szájreklám hatása a döntéshozatali folyamatra a szállodaiparban

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Karajz Zsófia
További közreműködők: Szántó Dr. Szilvia
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:szájreklám
online szájreklám
TripAdvisor
Booking.com
értékelés
Fogyasztói vélemények
Döntéshozatal
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/2551
Leíró adatok
Kivonat:Szakdolgozatom célja rávilágítani az online szájreklám hatására a szállodaiparban. Ez fontos vizsgálat a szállásadók, a szállásértékelő honlapot üzemeltetők, és nem utolsó sorban a fogyasztók számára is. A szálláshelyeknek ugyanis befolyásolhatják a népszerűségüket, megítélésüket, ezáltal a foglaltságot és egyéb mutatószámukat is. Az internetes oldalak üzemeltetői szempontjából szintén nagy hatással bírnak, hiszen üzleti teljesítményük múlik a vélemények megbízhatóságán, minőségén. Végül a fogyasztók számára egyfajta társadalmi bizonyítékként, ajánlásként funkcionálnak, mely alapján könnyebben találják meg az elvárásaiknak megfelelő szálláshelyet. Míg régen az árakon volt a fókusz, addig mára valamilyen szinten előre ellenőrizhetjük a szolgáltatás minőségét is. A rossz szolgáltatás pedig napjainkban kevésbé tudja magát a piacon tartani, hiszen feltételezésem szerint minél több a negatív értékelés, annál kevésbé eladható az a fogyasztók számára. A dolgozat első részében a téma elméleti hátterét ismertetem az olvasóval. Véleményem szerint olyan alapfogalmak tisztázása szükséges kezdetben, melyek elengedhetetlen kellékek a tanulmány megértéséhez, ilyen például a szájreklám vagy az online szájreklám. A fogalmak ismertetése után bemutatom ezek megjelenését és a vásárlói döntés folyamatát a szállodaiparban, illetve azt, hogy milyen hatással vannak a vélemények az egyénekre. A gyakorlati probléma elemzése előtt továbbá fontosnak tartom a dolgozat szempontjából két legfontosabb szállásértékelő honlap bemutatását, azok felhasználási feltételeit, statisztikai adatait, illetve jogi háttereit. Ezután ismertetem majd saját kutatásom eredményeit és az azokból levont következtetéseket. Hipotéziseim alátámasztására egy kérdőívet készítettem, melyben a foglalási szokásaikról, a szállásértékelő honlapokról alkotott véleményükről, illetve az azon történő esetleges aktivitásukról kérdeztem a fogyasztókat. Végül a szakdolgozat zárásaként összefoglalom majd a kitűzött célokat, és hogy azokat milyen mértékben sikerült elérnem, összegzem a kutatás eredményét, korlátait, majd következtetéseket vonok le a jövőre nézve.