A munkásszállás helye és szerepe a szálláshelyek piacán

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Juhász Viktória
További közreműködők: Szabóné Dr. Erdélyi Éva
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:elemzés
konkurencia
munkásszálló
szolgáltatások
szálláshely-szolgáltatás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/25873
Leíró adatok
Kivonat:Összeségét tekintve elmondhatjuk, hogy a munkásszállások már évtizedek óta jelen vannak. Megoldva a dolgozó emberek elszállásolási problémáját, segítve a nagyvállalatokat. A sokéves múltra visszatekintve a jelen korban már teljesen átváltozott kialakításuk, színvonaluk. Számos üzemeltető van jelen a piacon, de még mindig van hely új résztvevők számára. Mint minden más szálláshely szolgáltatónak nekik is meg kell felelni különböző jogszabályoknak. Az állami támogatásnak köszönhetően, mindig is a folyamatos növekedés jellemezte a piacot. Ez a lehetőség olyan körülményeket teremtett, mellyel a jelenlévők megerősödhettek, és az új belépőknek könnyebb lett a belépés a piacra. Szolgáltatások szempontjából az általános felszereltség alap szolgáltatások sok résztvevőnél megegyeznek azonban, ha az ingyenes szolgáltatások köréről beszélünk rendkívül tág körbe tekinthetünk rájuk. Ahogy már korábban említettem a szolgáltatások sokszínűségét úgy a szolgáltatók tekintetében is ez kijelenthető. A konkurencia elemzésem során kiderült, hogy mennyire különböznek a részvevők a piacon, és mindegyik vállalkozás más oldalról közelíti meg a lakókat, és más módon szeretnék elérni a maximális kihasználtságot. Kérdőívem folyamán rámutattam az általános megítélésre és az előítéletekre a közvélemény körében, és bemutattam meglepő adatokat. Miszerint, ha nem is vagyunk tisztában a minőséggel menyivel nyitottabban gondolkodunk.  Azért, hogy minden oldalról pontosabban betekintést nyerhessek a témába és mind két felet, a vevőt és a szolgáltatót is megismerjem. Interjút készítettem egy munkásszállás üzemeltetésével foglalkozó cég egyik vezetőjével. És a beszélgetésünk során kiderült, hogy milyen tervekkel tekintenek a jövőre, és hogy sajnálatos módon ők is találkoznak az előítéletekkel nap mint nap. De ennek ellenére tovább szeretnének fejlődni és új piacokra is betörni.             Mielőtt megfogalmaztam volna konklúzióimat és javaslataimat, egy SWOT analízis segítségével mértem fel a piacot. Melyet tovább elemezve teljes képet kaphattam a pozitív és a negatív oldaláról. Bemutattam általánosságban milyen erősségekkel, gyengeségekkel, lehetőségekkel, és veszélyekkel néz szembe egy vállalkozás a piacon. Ezután kifejtettem következtetéseimet a munkásszálok tekintetében, és hogy pontosan milyen szerepük és helyük lehet a szálláshelyek piacán. Milyen tapasztalataim voltak a kutatás során, és milyen információkat találtam, mialatt a szolgáltatók között böngésztem.  Majd a javaslatokban megfogalmaztam pár lehetőséget a negatív megítélés átformálására és az előítéletek leküzdésére. Itt kiemeltem a Social Media szerepét, és a marketing tevékenység fontosságát.