Szállodaipari marketing eszközök vizsgálata a Marriott International hűségprogramján keresztül

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Illik Dóra
Other Authors: Sipos Erika
Format: Thesis
Kulcsszavak:lojalitás
marketing
személyre szabott szolgáltatás(ok)
szállodaipar
szállodák
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/25943
Description
Abstract:Szakdolgozatomban a szállodák marketingtevékenységét, illetve az ahhoz kapcsolódó marketing eszközöket vizsgáltam a Marriott BonvoyTM törzsvásárlói program példáján keresztül. Ahogyan kiderült, a hűségprogram is önmagában egy fogyasztásösztönző marketing módszer, amely nagy mértékben hozzájárul a szállodalánc bevételeihez. A dolgozat elején ismertettem a marketing fogalmát, folyamatát, és jelentőségét a szállodaiparban. Ezt követően kitértem a marketingstratégia fontosságára, ugyanis a marketing eleminek összehangolása, és az azokkal való tevékenykedés járul hozzá a sikerhez. A stratégia bemutatása után részletesen tanulmányoztam a marketing-mix elemeit, a termék-, ár- és kommunikációs politika komponenseit. Miután a marketing és elemeinek általános prezentálása megtörtént, konkrét marketingeszközök lényegességére hívtam fel a figyelmet, amelyeket a Marriott International szállodalánc is előszeretettel alkalmaz. A szállodák által alkalmazott marketingeszközök vizsgálatát követően áttértem a Marriott International nagyvállalkozás prezentálásra, azon belül is a Marriott BonvoyTM hűségprogram boncolgatására. Ennek a nagy fejezetnek a keretein belül munkám bepillantást nyújtott a szállodalánc történetébe, jelenlegi piaci helyzetébe, illetve márkáinak besorolásába. Ezután került sor a hűségprogram elemzésére, kezdve annak megalakulásával. Később a pontszerzés és –beváltás számos eshetősége körvonalazódott, majd a program saját termékei - a különböző típusú Marriott kártyák és a Marriott BonvoyTM Applikáció – váltak ismertté. A fejezet végén a Marriott törzsvásárlói programját hasonlítottam össze a Wyndham Rewards és a Sonesta Travel Pass programokkal. A hűségprogram taglalását követően visszatértem a társaság helyzetére, és diagramokon szemléltettem az elmúlt 6 év során végbemenő növekedést. Végezetül sorra vettem azokat a cég által alkalmazott marketing eszközöket, amelyeket a kutatás során ismertem meg. Szintén ebben a fejezetben írtam le az interjú folyamán megszerzett információkat, amelyek azt támasztják alá, hogy a szállodák életében marketingtevékenység domináns szerepet tölt be. Munkám lezárásaként kerültek felvázolásra azon következmények, amelyeket kutatásom során vontam le, illetve javaslatok, amelyek véleményemet reprezentálják.