A magyar alapfokú oktatás vizsgálata a rendszerváltástól napjainkig - A túrkevei Petőfi Sándor Általános Iskola jelenlegi tapasztalatainak feldolgozása alapján
Saved in:
| Main Author: | |
|---|---|
| Other Authors: | |
| Format: | Thesis |
| Kulcsszavak: | integráció interjúk iskola közoktatás oktatási intézmények pedagógusok rendszerváltás település távoktatás |
| Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/26118 |
MARC
| LEADER | 00000nta a2200000 i 4500 | ||
|---|---|---|---|
| 001 | dolg26118 | ||
| 005 | 20200918143128.0 | ||
| 008 | 200710suuuu hu om 000 hun d | ||
| 040 | |a BGE Dolgozattár Repozitórium |b hun | ||
| 041 | |a hu | ||
| 100 | 1 | |a Marton Eszter Renáta | |
| 245 | 1 | 2 | |a A magyar alapfokú oktatás vizsgálata a rendszerváltástól napjainkig - A túrkevei Petőfi Sándor Általános Iskola jelenlegi tapasztalatainak feldolgozása alapján |c Marton Eszter Renáta |h [elektronikus dokumentum] |
| 520 | 3 | |a Túrkeve város elhelyezkedéséből adódóan, és kistelepülés révén több hátránnyal is küzd a szomszédos városokkal szemben. Az egyik legnagyobb nehézség a településen a nagymértékű munkanélküliség és ezáltal kialakult társadalmi és szocikulturális különbségek. A másik számottevő probléma, hogy a város lakónépessége az elmúlt években folyamatosan csökkent. A kevés munkalehetőség miatt, a település nem tudja a városban tartani az ifjúságot. Ezért a fiatalabb generáció elvándorlása Túrkeve elöregedéséhez vezetett. Az egyre csökkenő létszámú kisváros problémáiból az iskola sem tudja magát kivonni. Az utóbbi évtizedben kevesebb gyermek született, és a munkahelyek hiányából adódóan sokan elköltöztek a településről. Mindez évek óta pedagógus hiányhoz és tanulólétszám fogyatkozáshoz is vezetett. A gyermek és a pedagógus létszám csökkenése miatt évtizedek alatt az általános iskolák intézményei teljesen átalakultak a településen.Jelenleg a városban két általános iskola működik, amelyből az egyik a Petőfi Sándor Általános Iskola, a másik az egyházi fenntartású református iskola. Az említett intézmények közül a Petőfi Sándor Általános Iskolára vonatkozóan gyűjtöttem információkat Túrkeve oktatásával kapcsolatban. | |
| 695 | |a integráció | ||
| 695 | |a interjúk | ||
| 695 | |a iskola | ||
| 695 | |a közoktatás | ||
| 695 | |a oktatási intézmények | ||
| 695 | |a pedagógusok | ||
| 695 | |a rendszerváltás | ||
| 695 | |a település | ||
| 695 | |a távoktatás | ||
| 700 | 1 | |a Farkas Dr. Julianna |e ths | |
| 856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/26118/1/Marton_Eszter_Renata_EVBWS8_szakdolgozat.pdf |z Dokumentum-elérés |