Streamerek, azaz videójáték influencerek

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Mihály Bence Norbert
További közreműködők: Papp Vanda
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:business marketing
e-marketing - elektronikus marketing
influencer
online marketing
online piackutatás
vállalkozás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/26204
Leíró adatok
Kivonat:A hivatásos influencerek követőtáborukat a saját hírnevük növelése érdekében építik. A digitális és online eszközök remek lehetőségeket biztosítanak, hogy az illető minél több emberhez eljuttassa tartalmait, eszméit, gondolatait, történéseit és szponzoráló cégek tartalmait, termékeit vagy szolgáltatásait. A közösségi média platformok működése nem csak lehetővé teszik, de elő is segítik az új influencerek betörését az influencer piacra. Ezen a piacon már számos különböző területre összpontosítanak az influencerek és specializációk révén igyekeznek szorosabb kapcsolatot ápolni célközönségükkel. A videojátékok területére specializálódott influencerek, a streamerek hatalmas terjedelmű szubkultúrával rendelkeznek, így már gamer influencer specifikus platformokon is tevékenykedhetnek. A videojáték iparban az internetes elérés szüksége és az online játék más emberekkel, illetve a technikai eszközök szükségessége a kultúra tagjait egy alapvető technika és digitális tudással ruházza fel. Ennek eredményeképp a közönség tagjai fogékonyak a digitális térben terjengő üzenetekre, lehetőségekre, ráadásul a fogékonyságuknak és hobbijuknak köszönhetően az idejük nagyobb részét töltik online. Napjainkban népszerű karrierválasztás influencerré válni, de sokan hamar elbuknak ezen az úton, hiszen más influencereket nézve, az emberek csak a kívülről látható tartalmak alapján ítélik meg az influencer tevékenységét. Nem tudatosul bennük az online követőtábor építéshez szükséges marketing tudás és eszköztár. Különösen igaz ez a videojáték influencerekre, akik önmagában a videojátékok játszásával gondolják elérni a népszerűséget és a sikert, bármiféle üzleti vagy marketingtevékenység nélkül. Ezt felismerve jött létre a StreamBiosis vállalata, ami a videojáték influencerek üzleti és marketing hiányosságait pótolva menedzseli a streamerré válók online kommunikációját és karrierjét. A vállalkozás az online marketing köré épített kompetenciájával és a videojáték piac ismeretével vezeti sikerre streamer ügyfeleit az influencerré válásban, valamint a streamer bevételeit támogató folyamatok menedzselésével, a szponzorációk és online hirdetési szerződések megszerzésével segíti őket. A vállalkozás lehetőséget és csatornát nyújt márkák és cégek számára a streamereken keresztül megjeleníteni marketingüzeneteiket, hogy elérhessék a videojáték kedvelők hatalmas piacát.