Törzshelyek és törzsvendégek fontosságának vizsgálata éttermek esetében

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Hajós Zsófia
További közreműködők: Debreceni János
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:fogyasztói magatartás
társadalmi fejlődés
vendéglátás
vendéglátóipar
étkezési szokás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/26423
Leíró adatok
Kivonat:Szakdolgozatomban a vendéglátás kialakulásától kezdve napjainkig bemutattam a fogyasztók étkezési szokásait, a régi és új gasztronómiai trendeket, a magyarországi vendéglátó helyzetet, valamint a törzshelyek és törzsvendégek fontosságát a gasztronómiában és vendéglátásban. Dolgozatom fő célja az volt, hogy megmutassam a vendéglátóegységek és a fogyasztók oldaláról is egymás fontosságát és nélkülözhetetlenségét.   Úgy gondolom, hogy napjainkban egyre természetesebb, hogy az emberek étterembe járnak szórakozás, étkezés vagy akár üzleti célból is. Véleményem szerint a vendéglátás egy olyan iparág, ami mindig is nagy szerepet fog játszani az emberek életében. A kialakulásának kezdete óta nagy szerepe van a fogyasztók életében. A vendéglátás és gasztronómia fontos része a társadalomnak. Célja, hogy összehozza az embereket, az örömszerzés és a jó ételek, valamint italok fogyasztása. Étkezési szokásaink évről-évre változnak, újabb trendek jelennek meg, amik változatossá teszik a gasztronómiát. Az étkezés mellett a főzésnek is ugyanolyan nagy szerepe van az emberek életében. Vannak, akik szakmájukból adódóan és vannak, akik szórakozás és fejlődés céljából a konyhában töltik napjaik nagy részét. A statisztikai adatokból is látszik, hogy gyors ütemben fejlődik az ágazat. Egyre több étterem és vendéglátóüzlet jelenik meg szerte a világban és Magyarországon is. Hazánk igyekszik lépést tartani a fejlettebb országokkal és ezt az is bizonyítja, hogy évről-évre nagyobb sikereket érünk el. Egyre több híres séffel rendelkezünk, több nemzetközi versenyen indultunk már el és nem feledkezhetünk meg a Michelin-csillaggal rendelkező éttermeinkről, ahogyan a vendéglátás alapját képző fogyasztókról sem. Kutatáson célja is az volt, hogy bemutassam a vendégek, valamint a törzsvendégek fontosságát a vendéglátásban. Úgy gondolom, hogy ez sikerült és kiderült, hogy a legtöbb vendéglátóhely fő célja, hogy minél több visszatérő vendéget szerezzenek és mindent meg is tesznek azért, hogy megtartsák őket. Ugyanakkor a vendégek számára is rendkívül fontos, hogy törzshellyel rendelkezzenek. Kutatásaimban kiderült, hogy a legtöbb fogyasztó számára nem az ár a legfontosabb tényező a választásnál, valamint, hogy az érzelmeknek nagy szerepe van a döntéshozatalban is. Úgy gondolom, hogy sikerült bemutatnom a vendéglátás kialakulásának főbb részeit, Magyarország jelenlegi helyzetét és sikereit, valamint, hogy mennyire fontos ragaszkodni egy vendéghez, vagy helyhez. Végül dolgozatom összefoglalásában még szeretném megemlíteni, hogy kezdetektől fontosnak tartottam a vendéglátást és a gasztronómiát. Kiskorom óta érdekel a főzés világa, fontos szerepet játszik az életemben az ételkészítés és az étkezés is. Szeretek új dolgokat kipróbálni, de ha valami bevált, nehezen mondok le róla. Azonban a munkám során és a kialakult helyzet kapcsán rájöttem, hogy sokkal többet ad a gasztronómia, mint gondoltam. Az ízletes ételek, kreatív tálalások és a társaság, akivel ezeket mind élvezni lehet, egy olyanfajta örömszerzés, amit kevés dolog tud helyettesíteni az életemben.