A humánerőforrás szerepe és munkavállalás az Accornál

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Lendvai Margaréta
További közreműködők: Oláh Péter Károly
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:emberi erőforrás menedzsment
humánerőforrás
konfliktuskezelés
munkaerő toborzás
munkahely
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/26464
Leíró adatok
Kivonat:Projektmunkám, az Accor humánerőforrásának a szerepével és a munkavállalással kapcsolatos, bár nem célja az egész terület lefedése. A szállodalánc legfőbb nemzetközi eseményeinek, valamint a magyarországi hoteljeinek a  bemutatásán túl, a szállodaiparon belüli munkavállalásról, és az ott jelen lévő pozíciókról, nemzetközi munkavállalási kilátásokról is beszámol. Ezek után, az Accor magyarországi munkavállalási lehetőségei kerülnek elemzésre, majd a toborzás folyamata, még mindig országon belüli viszonylatban. Saját tapasztalataim miatt, kiemelendőnek tartottam a gyakornokok helyzetét is a cégnél. A vállalati juttatások, valamint a dolgozóknak szervezett programok, ezek által pedig az ösztönzés is bekapcsolódik a témámba. Az emberközpontúság miatt, a konfliktuskezelés és problémamegoldás szintén lényeges pontja a projektmunkámnak. A másik emberközpontú, kisebb téma a fogyatékosokkal foglalkozik, mivel az Accor Magyarországon, már többszörösen is viselhette a Fogyatékosság-barát Munkahely címet. A dolgozat megírása közbeni helyzetre való reflektálás végett, a koronavírus pozíciókra való hatásai is bemutatásra kerülnek. Primer kutatásként, interjút készítettem a cég HR Business Partnerével, szekunder kutatásként pedig szakirodalmakat, belsős dokumentumokat, és témán belüli cikkeket vettem segítségül. A kutatás eredményeként elmondható, hogy a világ egyik legnagyobb szállodaláncának toborzási folyamata, több módon is kivitelezhető, a szellemi és fizikai pozícióktól függően, de gyakornokoknál is más módszereket alkalmaznak. Ösztönzésre, cégen belül leginkább a díjátadók és a nagyobb események, rendezvények szervezését preferálják. A konfliktusokat szeretik a munkahelyen belül elintézni, de szélsőséges esetekben külső segítséget, pszichológusokat, coachokat kérnek fel. Felelősségteljes munkáltatóként pedig időben gondoskodott arról a cég, hogy a koronavírus miatt, egyetlen pozíciót se kelljen megszüntetnie.