Középvállalkozások munkahelyi képzései

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Sipos Réka
Other Authors: Németh Dr. Tamás
Format: Thesis
Kulcsszavak:e-learning
felnőttképzés
kis- és középvállalkozás - KKV
lifelong learning
továbbképzés
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/27002

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg27002
005 20210329091634.0
008 201127suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Sipos Réka 
245 1 0 |a Középvállalkozások munkahelyi képzései  |c Sipos Réka  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Aharmadik évezred elején, az ipar 4.0 érájában egyre elterjedtebbé válik az infokommunikációseszközök használata a mindennapi életünk során, a magán és a munkahelyiszférában egyaránt. Ez a korszakváltás érezteti hatását a képzés és oktatásszámos területén és két irányból készteti fejlesztésre a vállalkozásokat - amunkavállalói elvárások által és a tudásalapú társadalom igényei által életrehívott elektronikus képzési formákban. Napjainkban, ha egy vállalkozás növelniszeretné versenyképességét, vagy a vállalati hatékonyságát szeretné javítani,akkor több lehetséges eszköz mellett kifizetődő stratégia lehet invesztálni ahumántőkébe és a képzések fejlesztését választani megoldásul. A magyarközépvállalkozások kétharmada már támogatja a munkahelyi képzéseket, amihozzájárulhat ahhoz, hogy piaci pozíciójukat megerősítsék, növekedjenek, majdnagyvállalattá váljanak. A KKV-k döntő többsége egyaránt alkalmaz külső ésbelső oktatót vagy trénert a képzési vagy fejlesztési céljainak eléréséhez,átlagosan közel fele-fele arányban. Elsősorban konferenciák, csapatépítőprogramok, az önismereti/képességfejlesztő tréningek és szemináriumok/előadásokhallgatása útján kívánják fejleszteni a munkavállalók tudásbázisát. Akoronavírus (Covid-19) miatt beálló változó gazdasági környezet egyaránt érintia munkavállalókat és vállalkozásokat, mely kihatással van a munkahelyi képzésekreis. Várhatóan a rövidtávú munkahelyi képzési trendek eltérést mutatnak majd ajárvány előtti időszakhoz képest abból kifolyólag, hogy a személyes kontaktuselkerülése sok esetben alapjaiban változtatja meg a képzési formák palettáját. Atechnológiai, időbeli és térbeli faktorral növelt változók mellett úgy kellválasztani a képzési lehetőségek közül, hogy az kielégítse a vállalkozásigényeit, segítsen elérni a kitűzött fejlesztési célokat, betartva akormányzati rendeletekben foglalt kritériumokat és az esetlegesen igénybe vettpályázatok kiírásának feltételeit. Mindebből következik, hogy a munkahelyiképzéseken részt vevő munkavállalók, a belső képzést szervező vállalkozások ésa felnőttképző intézmények részéről nagyfokú flexibilitás lesz elvárt a jövőben,hogy az igényeket és a lehetőségeket oly módon kapcsolják össze és olyanirányba fejlesszék, ami az adott közegben hatékonyan és eredményesenalkalmazható. Ennek egyik legismertebb és az elmúlt 10 évben egyre elterjedtebbformája az e-learning útján megvalósuló képzés. Az e-learning módszerek éseszközök használata ugyan trendnek nem aposztrofálható a mai magyarközépvállalati környezetben, de látható, hogy a terjedése folyamatos, hiszenévről évre újabb szervezetek használják fel ezeket a modern eljárásokat éseszközöket; és várhatóan ez a tendencia gyors növekedést fog mutatni azoknál avállalkozásoknál, ahol a megváltozott körülményekre újítással és fejlesztésselkívánnak reagálni. 
695 |a e-learning 
695 |a felnőttképzés 
695 |a kis- és középvállalkozás - KKV 
695 |a lifelong learning 
695 |a továbbképzés 
700 1 |a Németh Dr. Tamás  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/27002/1/Z%C3%A1r%C3%B3dolgozat_Sipos_R%C3%A9ka_DFC2HN_PSZK_GM_FOSZK_KKV%20szakir%C3%A1ny_levelez%C5%91.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/27002/2/FOSZK_OF_Sipos_R%C3%A9ka_DFC2HN.pdf  |z Dokumentum-elérés