Az ellátási lánc menedzsment, A kiszolgálási színvonal fejlesztése ömlesztett gabona szállítmányozásban

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Demeter Anett
További közreműködők: Renner Péter
Balla Tamás
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:ellátási lánc - ellátó hálózat
fejlesztés
gabonafélék
kiszolgálás
szállítmányozás
áruszállítás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/27388

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg27388
005 20201129194452.0
008 201129suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Demeter Anett 
245 1 3 |a Az ellátási lánc menedzsment, A kiszolgálási színvonal fejlesztése ömlesztett gabona szállítmányozásban  |c Demeter Anett  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Dolgozatom elkészítésének folyamata alatt megerősítést nyertem a problémának vélt állításaim valósságáról. Egy szállítmányozó cég információt nyújt, de mindezt csak úgy tudja pontosan megtenni, ha ő is megfelelő adatokhoz jut. Így működik az ellátási lánc tagjaként. Ahhoz, hogy ne essen zavar a láncolatban, muszáj minden felmerülő problémát orvosolni, ami nem a cég mulasztásából fakad, továbbá elkerülni azt, ami igen. Az úgynevezett hibafaktort kell minimalizálni. Mindezhez szoros együttműködésre van szükség azzal, akitől kapjuk és azzal, akinek adjuk a munkát és a közreműködőkkel is, mint például egy rakodóhely.           A kiszolgálási színvonal elemeivel kapcsolatban arra jutottam, hogy a kiválasztott, a cégre vonatkozóak közül van olyan, amivel kevesebb a probléma és van olyan, ami fejlesztésre szorul.           A jobb elemek közé tartozik a mennyiségi pontosság, az üzemzavar kezelése és a logisztikai rendszer rugalmassága. Ezeknél az elemeknél vettem észre azt, hogy kisebb arányban kell javítani őket.           A fejlesztésre szoruló elemek az időbeli pontosság, a rendelési információ és a dokumentáció minősége. Ha az elejéről indulunk a folyamatnak, a megbízókkal kell szorosabb kapcsolatot tartani, hogy elérjük a pontos és időben érkező információkat a megrendeléssel kapcsolatban. Ezután ezt az információt jól kel továbbadni belső körökben és a külső résztvevőknek is. Hiszen a szállítmányozó a híd, ami segíti az áru eljutását a rendeltetési helyére a tudásával és közreműködésével.           El kell érni alvállalkozók pontosságát. Ha ők időben és minőségben is megfelelően küldik be a szükséges fuvarpapírokat, a számlásás is könnyebben és pontosabban folyna. Szigorítani kell a szerződések betartásában.           A belső folyamatokat, azaz a kollégák egymás közti együttműködést is fejleszteni kell. Sokat segítene egy speciális csapatépítő tréning vagy esetleg egy folyamatos megbeszélés sorozat minden egyes divízióval és adminisztrációval, ahol beszámolhatnak észrevételeikről és személyesen, a vezetőik jelenlétében megbeszélhetik a felmerülő észrevételeket.           Összességében a kiszolgálási színvonal és az értékláncban betöltött szerep kisebb lépésekkel már fejleszthető. Az esetlegesen felmerülő súlybéli problémákat például vagonrakodásnál több szúrópróbaszerű próbaméréssel lehetne kiküszöbölni, így kisebb lenne a túlrakás vagy súly alá rakás aránya. 
695 |a ellátási lánc - ellátó hálózat 
695 |a fejlesztés 
695 |a gabonafélék 
695 |a kiszolgálás 
695 |a szállítmányozás 
695 |a áruszállítás 
700 1 |a Renner Péter  |e ths 
700 1 |a Balla Tamás  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/27388/1/Z%C3%A1r%C3%B3dolgozat%20-%20Demeter%20Anett.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/27388/2/Beolvasott_20200524.pdf  |z Dokumentum-elérés